Każda szanująca się firma ma jakieś biuro. Jest to miejsce w którym przyjmuje się klientów, załatwia papierkowe sprawy, wystawia faktury i wykonuje wiele innych niezbędnych do funkcjonowania firmy czynności. Biuro musi być odpowiednio wyposażone.

Data dodania: 2010-09-28

Wyświetleń: 1447

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Co powinno wchodzić w skład wyposażenia biura?

Przede wszystkim meble. Wygodne, dostatecznie duże biurko i fotel. Niezbędna jest też szafka, lub szafki, na dokumenty, archiwum faktur i umów. Powinno się tu znaleźć też parę krzeseł, by godnie przyjmować klientów lub pracowników.

W biurze 21 wieku nie może zabraknąć komputera wraz z wyposażeniem. Dobry monitor, klawiatura, mysz, drukarka, skaner lub urządzenie wielofunkcyjne połączone z faxem i kopiarką to podstawa. Dostęp do szybkiego Internetu pozwala na bieżące śledzenie zmian na rynku, robienie niezbędnych zakupów, zarządzanie kontem firmowym oraz kontakt z klientami, i pracownikami przez e-mail lub inną metodę komunikacji elektronicznej.

Oczywiście o to wszystko trzeba dbać. Właściciel firmy, musi zaopatrywać to miejsce w materiały biurowe. Regularnie trzeba kupować tusze, tonery lub ich zamienniki, papier, materiały piśmiennicze i inne akcesoria biurowe, które przecież sie zużywają.

Dlatego warto mieć stałego dostawcę materiałów biurowych, który będzie przygotowywał indywidualną ofertę handlową. Przecież wiadomo, że w firmie warto oszczędzać, jeśli się da. A przecież wielu właścicieli sklepów lub hurtowni z materiałami biurowymi daje spore upusty dla klientów realizujących większe zamówienia. W związku z tym, warto na bieżąco analizować stan materiałów biurowych. Można wyznaczyć sobie 1 dzień w miesiącu lub 1 dzień na kwartał, w którym dokona się przeglądu wszystkich materiałów eksploatacyjnych w biurze. Wtedy można dokonać większego zamówienia i zyskać na tym.

Jeżeli chodzi o tonery i tusze, można zamówić większą ilość, tak by zawsze było trochę na zapas. Przecież nikt nie lubi, gdy musi przerwać drukowanie w trakcie i dopiero zamawiać zużyty toner lub tusz. W tej dziedzinie warto zainwestować w tusze lub tonery zamienniki. są one dużo tańsze (czasem nawet więcej niż połowę) a najczęściej jakość druku ani wydajność nie odbiega od oryginałów.

Pozostałe materiały biurowe - papier, długopisy, linijki, flamastry, zszywacze, spinacze, dziurkacze i wiele innych również się zużywają. Warto odnotowywać sobie zużycie tych narzędzi, dzięki czemu, będziemy mogli uprzedzić nieoczekiwane zepsucie lub skończenie się jakiegoś materiału. A przy okazji pomoże to realizować większe zamówienia i korzystać z upustów oferowanych przez właścicieli sklepów i hurtowni.

Licencja: Creative Commons