Wiadomo, że kalendarze to biznes sezonowy. Sprzedaż zaczyna się 2-3 miesiące przed końcem roku i trwa jeszcze przez niecały miesiąc nowego roku. Jeżeli w tym okresie kalendarze się nie sprzedadzą można podejrzewać, że będzie je trzeba wyrzucić na śmietnik.

Data dodania: 2010-08-12

Wyświetleń: 2437

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czy w czasie tak krótkiego okresu można zarobić na swoje utrzymanie? Mimo, że sprzedaż kalendarzy jest ogromna, to w ich przypadku nie jest tak jak z miejscowościami turystycznymi, które pracują przez 2 miesiące, żeby utrzymywać się później z tego przez cały rok. Producent kalendarzy musi wymyślić sposób na zwiększanie swojej sprzedaży w  sezonie i na to jak utrzymać się przez resztę roku.

Zwykle w celu zwiększenia sprzedaży, poszerza się swoją ofertę i zdobywa nowych klientów. Dobrym sposobem jest na przykład zainwestowanie w kalendarze książkowe przeznaczone dla bardziej zamożnych klientów. Zwykle inwestuje się też w przygotowanie gotowych wzorów kalendarzy, które później na życzenie klienta można ozdobić logo i nazwą jego firmy. Dzięki temu firmy, które chcą mieć kalendarze szybko i tanio, nie muszą czekać i płacić za wykonanie projektu graficznego. Wystarczy, że dostarczą wzór napisu, który ma się znaleźć na kalendarzu i od razu może ruszyć drukowanie.

Najczęściej dodatkowo takie firmy zajmują się robieniem rzeczy, do których można wykorzystać ten sam sprzęt, którego potrzeba by zrobić kalendarze. Producent może na przykład świadczyć usługi drukarskie. Bardzo często firmy wykonujące kalendarze proponują swoim klientom nadruki na różnych gadżetach reklamowych. Mając odpowiednie maszyny mogą umieścić logo klienta praktycznie na wszystkim, od koszulek, czapek, kubków po długopisy, gadżety, parasole i inne rzeczy. W ten sposób w sezonie można się skupić na produkcji kalendarzy, a poza nim zarabiać na artykułach wykorzystywanych w reklamie. Pozwala to nie tylko na zapewnienie sobie zarobku przez cały rok, ale także sprawia, że maszyny nie stoją nie używane.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena