Studenci wrocławskiej politechniki co roku walczą o puchar rektora Politechniki Wrocławskiej, a także Dziekana wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej.
Dolny Śląsk to region wprost stworzony do rajdów WRC. Właśnie tutaj odbywają się jedne z najbardziej prestiżowych imprez rajdowych w europie. W tym pięknym regionie odbywa się co roku Rajd Karkonoski. Trasie tego elitarnego etapu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zawsze towarzyszą piękne górskie widoki, oraz tłumy żądnych wrażeń kibiców. Rajd prowadzi po ulicach i okolicach Jeleniej Góry, a organizowany jest od 1990 roku. Niemniej w 2002 roku rajd został wycofany z RSMP, a powrócił na stałe dopiero w roku 2008.
Kolejna prestiżowa impreza dolnego śląska to tradycyjny rajd Elmot. Pierwsza edycja Rajdu Elmot odbyła się w 22 października 1972 roku i miała charakter rajdu popularnego. W 1974 impreza stała się rundą Mistrzostw Okręgu Dolnego Śląska, a dwa lata później eliminacją Mistrzostw Polski Strefy Południowo-Zachodniej, by po kolejnych dwóch latach, w 1978 roku, stać się III Rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Warty do zanotowania jest fakt, że w 1980 roku zorganizowane dwie edycje Rajdu, jako I i X rundy RSMP. Rok później, w wyniku kryzysu paliwowego, Rajd Elmot był jedyną eliminacją cyklu Mistrzostw Polski. Następnie, po dwóch latach nieobecności, w 1984 roku rajd na stałe powrócił do grona rund RSMP. W latach 1998-1999 impreza była ponadto eliminacją Mistrzostw Europy o najniższym współczynniku trudności. Rajd przebiega po szybkich i technicznych, asfaltowych trasach Gór Sowich. Wczesno majowy termin rozgrywania imprezy powoduje, że często przebiega ona w deszczowej atmosferze. Bazą rajdu od początku jego istnienia jest Świdnica.
Liderem rajdów WRC jest Tomasz Kuchar (ur. 16 lipca 1976) reprezentujący wrocławską szkołę jazdy. Swoją karierę rozpoczął w roku 1995, następnie zdobywając trzy tytuły Mistrza Polski (klasa N-3 w 1998, F-2 w 1999 i 2000). Tomasz Kuchar jest zwycięzcą Volkswagen Sport Trophy '99. W sezonie 2002 był fabrycznym kierowcą zespołu Hyundai-Castrol World Rally Team. Od 1999 roku startuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Zasiadał za kierownicą takich samochodów rajdowych jak: Volkswagen Golf Kit-Car, Toyota Corolla WRC, Hyundai Accent WRC, Ford Focus WRC, Mitsubishi Lancer Evo VI, Evo VII (gr.N), Subaru Impreza spec C (gr.N), Fiat Punto Super 1600, Peugeot 207 Super 2000.