Z fizycznego punktu widzenia, światło jest formą promieniowania elektromagnetycznego. Ludzkie oko, w nadfiolecie i podczerwieni, widzi kolory o długości fal od 380 do 780 nanometrów, co stanowi stosunkowo wąską wiązkę w porównaniu z całością widma. Trzeba jednak podkreślić, że nawet ten dostępny dla ludzkiego oka zasięg, staje się dla nas widoczny tylko wówczas, gdy żródło światła eksponuje wszystkie długości fal widma z taką samą intensywnością. W praktyce oznacza to, że sposób postrzegania koloru uzależniony jest od źródła światła w którym go oglądamy. Prawdziwy kolor obiektu możemy więc zobaczyć jedynie w odpowiednim oświetleniu np.: w naturalnym świetle dziennym, zapewniającym stosunkowo równe widmo światła.
Właściwa percepcja kolorów ma kluczowe znaczenie w grafice, fotografice i poligrafii. Trafna ocena koloru stanowi bowiem pierwszy i najważniejszy krok w procesie jego obróbki, powielenia i efektywnego wykorzystania. Niestety, światło dzienne nie pozostaje takie samo w różnych porach dnia i roku, co mocno ogranicza możliwości jego wykorzystania i sprawia, że nie jest idealnym narzędziem podczas profesjonalnej oceny i kontroli koloru.
Aby zapewnić optymalne warunki do kontroli koloru, przemysł graficzny i poligraficzny, wykorzystuje zaawansowane technologie oświetleniowe. Specjalnie zaprojektowane lampy, emitują sztuczne światło dzienne o stałym natężeniu oraz temperaturze, identycznych z prawdziwym. Dzięki temu, możliwa jest pełna kontrola koloru na wszystkich etapach prac.
Wejdź do ogrodu. Nie mów nic. Nie rób nic. Tylko stań. Masz wrażenie, że wszystko wokół milczy? To złudzenie. Rośliny cię rejestrują. I choć nie mają oczu ani uszu, czują twoją obecność bardziej precyzyjnie niż niejeden zwierzak. Dla nich jesteś zmianą ciśnienia powietrza, emisją dwutlenku węgla, źródłem elektrycznego pola i mikrodrgań. Wchodzisz w ich system. Zmieniają się. Reagują.