<!-- @page { size: 21cm 29.7cm; margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } -->
To jedna z technik marketingu, której zadaniem jest pokazanie użytkownikowi co powinien teraz zrobić na swojej stronie czy newsletterze. Komunikat ten może mieć formę graficzną, ale często jest to także tekstowe wskazanie w stylu:
wypełnij formularz
kliknij tutaj
przejdź dalej
sprawdź
CTA odgrywa też niemałą rolę w marketingu i kreowaniu naszej strony w marketingowych kampaniach video.Poprzez dobrze sformuowane video-CTA zwłaszcza małe firmy mogą się lepiej wypromować poprzez video marketing. Bez mocnego CTA cała praca włożona przez Ciebie w video marketing pójdzie na marne.
Przystępne i klarowne CTA w materiałach video jest wskazówką dla odbiorcy co ma zrobić z obejrzanym materiałem, gdzie kliknąć by poznać szczegóły oferty itp. Promocyjne materialy video umieszczene są po to by przekonać użytkowników do skorzystania z usługi, kupna produktu itp. To właśnie CTA ma pełnić funkcję drogowskazu i bezpośrednio odysłać do szczegółów oferty.
Dodanie CTA do twojego video jest proste. By jednak było skuteczne musisz przestrzegać kilku zasad:
musi być widoczne, jesli umieścimy link w mało wyraźnym miejscy klient będzie miał problem z jego odnaleznieniem. Najlepszym rozwiązaniem będzie umieszczenie komunikatu na początku, w środku lub na końcu tekstu
zwroty wzywające do działania muszą byc krótkie, nie powinny zawierać więcej niż 3- 4 słowa i powinny być łatwe do zapamiętywania
musi odsyłać odbiorcę we właściwe miejsce,
ważne jest by dbać o stały kontkat z klientami. Zamieszczaj swoje videomateriały regularnie i dbaj o ich atrakcyjność
zamieść swoje video na popularnym serwisie YouTube i poproś znajomych by umieśćli linki do twojego video na kontach portalów społecznościowych: NaszaKlasa, Facebook, Twitter itp.To daje szanse na to, że Twoje video obejrzy więcej potencjalnych klientów
Dzięki stosowaniu tych kilku podstawowych zasad twoje Video będzie skutecznie pracowało na markę Twojej firmy.