Obecnie na naszym rynku istnieje kilka instytucji skoncentrowanych głównie na udzielaniu kredytów samochodowych, tzw. motobanków oraz grupa banków które w swojej ofercie zawierają taką propozycję dla swoich klientów. Problem zaczyna się w chwili, kiedy musimy wybrać jedną z nich.
Nowy czy używany?
To zasadnicze pytanie pojawia się zawsze zaraz po podjęciu decyzji o kupnie nowego samochodu przy pomocy zaciągniętego kredytu. Przede wszystkim należy rozważyć wszystkie za i przeciw. Kredyt na samochody używane jest zwykle wyżej oprocentowany (zależy to m.in. od wieku pojazdu i okres kredytowania). Więc choć będziemy potrzebować mniejszej kwoty kredytu, może być on dla nas dość drogi. Inaczej sprawa ma się z kredytem na auto nowe. Oprocentowanie jest wówczas znacznie niższe, nawet o kilka procent w stosunku do samochodów używanych.
Przy kredycie, zazwyczaj wymagane jest zaświadczenie z firmy o wysokości dochodów, chyba, że posiadamy wkład własny i jeśli będzie powyżej np. 30% wartości kredytu to wtedy jest możliwość skorzystania z tzw. uproszczonej procedury i wystarczy przedstawić oświadczenie o dochodach . Bank może dodatkowo wymagać odpisu o braku wpisu zastawu na kupowanym pojeździe, a także faktury pro-forma – występuje to w przypadku samochodów używanych kupionych z komisu lub od dealera. Jeśli chodzi o rodzaj zabezpieczenia kredytu samochodowego to najczęściej spotykanymi są: zastaw rejestrowy na kupowanym samochodzie, przewłaszczenie auta na rzecz banku, cesja polisy ubezpieczeniowej kupowanego samochodu na rzecz banku czy depozyt karty pojazdu.
Chiptuning to proces modyfikacji oprogramowania sterującego silnikiem pojazdu w celu zoptymalizowania jego osiągów. W skrócie, chiptuning polega na zmianie parametrów pracy silnika poprzez edycję lub zmianę kodu programu komputerowego, który kontroluje jego działanie. Jest to proces bezinwazyjny, co oznacza, że nie wymaga fizycznej modyfikacji samego silnika, a jedynie jego sterowania.