Pierwszą rzeczą jaką słyszą ludzie zaczynający swoją przygodę z mlm od swojego sponsora jest ZRÓB LISTĘ.
Standardowa lista powinna zawierać przynajmniej 100 nazwisk ludzi których znamy lepiej lub gorzej. Od rodziny, przyjaciół po dalszych znajomych czy mechanika, do którego udajemy się podczas awarii auta.
Dlaczego tak ważna jest ta lista i dlaczego powinna zawierać przynajmniej 100 nazwisk.
Ponieważ gdy zaczynamy swoją przygodę z mlm nie zdajemy sobie jeszcze sprawy że wielu z naszych znajomych pierwszy raz usłyszy o marketingu sieciowym i być może nie będą jeszcze gotowi na zarabianie w tak rewolucyjny jak dla nich sposób. Drugim problemem będzie brak doświadczenia nowego dystrybutora oraz jakby nie było parę jeszcze innych czynników. Zła opinia o mlm, mylenie z piramidami finansowymi czy choćby odroczone w czasie wynagrodzenie za pracę i mała wiarygodność osoby która zaczyna. Do tego dochodzi chęć pójścia na skróty. Czyli - ułożenie w głowie skróconej listy rodziny czy przyjaciół zawierającej góra 10 nazwisk.
Gdy nowa osoba zaczyna wydzwaniać do ludzi z tej skróconej listy - często bardzo szybko okazuje się że pierwsze próby kończą się fiaskiem. W ciągu godziny jest w stanie wykonać 5 rozmów z zaplanowanych 10. Jeśli zakończą się one niepowodzeniem z naszej listy zostaje zaledwie połowa. Czyli 50% osób do których planowaliśmy zadzwonić nie jest zainteresowana tematem. A to często doprowadza do czarnych myśli, szybkiego zwątpienia nowej osoby w mlm jako taki jak i jej możliwości sukcesu w tym systemie.
Gdyby ta sama sytuacja miała miejsce po zrobieniu listy 100 nazwisk, te 5 rozmów które zakończyły się fiaskiem stanowiłoby zaledwie 5% wszystkich planowanych do przeprowadzenia rozmów. To robi różnicę - bez problemu będziesz w stanie sobie powiedzieć - nic nie szkodzi - to przecież tylko pierwszych 5 osób. Zostało mi kolejnych 95 :)
Marketing odgrywa bardzo ważną rolę w każdej dziedzinie biznesu. To skuteczny sposób na zwiększenie rozpoznawalności i przyciągnięcie klientów. Jednak jest to również bardzo zróżnicowana, rozległa i dynamiczna branża. Dlatego, aby w pełni wykorzystać potencjał marketingowy, coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z usług agencji kreatywnej.