Jeśli decydujesz, że kupisz biznes, pewnie wiesz, że Twoje działania powinny cechować się rozważnością i ostrożnością. Przede wszystkim będziesz musiał dokładnie przeanalizować wszystkie aspekty działalności firmy.

Data dodania: 2010-03-19

Wyświetleń: 1714

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jeśli decydujesz, że kupisz biznes, pewnie wiesz, że Twoje działania powinny cechować się rozważnością i ostrożnością. Przede wszystkim będziesz musiał dokładnie przeanalizować wszystkie aspekty działalności firmy, którą chcesz przejąć i skonsultować się z różnymi specjalistami w kontekście opłacalności kupna biznesu, który masz na oku.

Będą to przede wszystkim prawnicy i księgowi, którzy dokonają analizy i wyceny na użytek transakcji sprzedaży biznesu. Będziesz musiał zweryfikować, czy informacje, które w swojej ofercie sprzedaży zawarł sprzedający biznes są prawdziwe i czy faktycznie możesz się na nich opierać w dalszym prowadzeniu świeżo zakupionej firmy. Nie jest to oczywiście łatwe i wymaga czasu. Najlepiej kupić biznes, na którym się znasz, innymi słowy posiadasz stosowne do branży know how oraz znajomości na interesującym Cię rynku, które pozwolą Ci nawiązać w miarę krótkim czasie współpracę z klientami.

Czasami mogą nie wystarczyć nawet najlepiej rozwinięte zdolności organizacyjne, nawet największe talenty menedżerskie, gdy nie znamy się na technicznym aspekcie będącym podłożem naszego kupionego biznesu. Ustal też w oparciu o odpowiednie analizy, jaka jest faktyczna rynkowa wartość przedsiębiorstwa. Może się ona różnić od ceny podanej przez sprzedającego biznes, który mógł wyjść z założenia, że poda wyższą cenę, co ułatwi mu negocjacje. Mógł pomyśleć, że gdy obniży cenę wywrze wrażenie skłonnego do kompromisów. Pomysł taki w odniesieniu do sprzedaży biznesu jest jednak nienajlepszym rozwiązaniem.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena