Od kilkuset do nawet kilkunastu czy kilkudziesięciu tysięcy złotych potrafią kosztować strony internetowe. Jak w tym wszystkim powinien odnaleźć się klient i co powinno zdecydować o wyborze tego czy innego wykonawcy, oraz dlaczego warto wziąć pod uwagę cenniki wielu firm, przekonamy się z tego artykułu.

Data dodania: 2010-01-22

Wyświetleń: 2195

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Od kilkuset do nawet kilkunastu czy kilkudziesięciu tysięcy złotych potrafią kosztować strony internetowe. Jak w tym wszystkim powinien odnaleźć się klient i co powinno zdecydować o wyborze tego czy innego wykonawcy, oraz dlaczego warto wziąć pod uwagę cenniki wielu firm, przekonamy się z tego artykułu.
W każdym z większych miast polskich znajdziemy niezliczoną ilość usługodawców i dostawców rozwiązań internetowych. Zalety są oczywiste - duży wybór, wady również - wysokie ceny i zalew informacji reklamowej powodujący nierzadko raczej zmieszanie, aniżeli zaopatrujący nas w rzetelną informację handlową. Radzić sobie można wówczas na kilka sposobów, bądź skorzystać z rady naszych znajomych, którzy już korzystali z usługi tworzenia stron internetowych i mają sprawdzonego dostawcę; można również korzystać z książki telefonicznej i reklam w prasie jednak ta metoda nie jest bardzo popularna w tego rodzaju usługach; bądź też można poszukać w internecie, przy pomocy wszystkim nam znanej wyszukiwarki Google. O ile pierwsze dwa rozwiązania są nazwijmy to "sprawdzone", to nie do końca można to powiedzieć o tym trzecim.
W dobie bardzo agresywnych działań z obszaru pozycjonowania stron internetowych nie możemy mieć pewności czy pierwsze wyniki wyszukiwania są najwyższej jakości. Dlaczego? Ponieważ pierwsze miejsca w wyszukiwarce prezentują jedynie umiejętności pozycjonowanie stron przez usługodawców, aniżeli ich faktycznych umiejętności w zakresie stworzenia stron. Każdy specjalista związany z branżą to potwierdzi. Co więc powinniśmy zrobić? Przede wszystkim nie ograniczać się do wyszukiwarek w poszukiwaniu cennika stron internetowych i usług pochodnych. Sprawdzajmy serwisy ogłoszeniowe, które nierzadko pełne są młodych i ambitnych informatyków działających jako freelancerzy, oferujących akceptowalne celu przy bardzo wysokiej jakości wykonania, zawsze ze świeżym, indywidualnym podejściem.
I w tym miejscu przyszła pora na określenie budżetu. Jeżeli interesuje nas mała strona, wizytówka, statyczna, wówczas przygotujmy się na wydatek od 100 zł do 1000 zł (przy bardzo ładnych projektach). Tego typu strony powoli odchodzą w zapomnienie wraz z rosnącymi wymaganiami klientów, toteż jeżeli pragniesz posiadać system CMS (samodzielna zarządzanie treścią, aktualizacje), wówczas ceny zaczynają się powyżej 1000 zł. Proszę pamiętać, że mówimy tu o cenniku profesjonalnych stron internetowych. Oczywiście istnieją oferty wykonania strony z CMS taniej i jak najbardziej należy brać je po uwagę, jednak doświadczenie nakazuje mi polecać produkty zawsze najwyższej jakości.
Jestem zdania, iż górna kwota za w pełni funkcjonalną stronę internetową dla firmy, wyposażoną w system CMS i elementy wykonane w technologii Flash nie powinna przekraczać 2000,00 zł. Pamiętajmy, że kupujemy de facto wiedzę i czas wykonawcy (serwer i domena to stosunkowo niskie składowe). Odnośnie stron bardziej kosztownych, to będą one po prostu wyposażone w zaawansowane systemy przetwarzania informacji od użytkowników bądź opatrzone niesamowicie pracochłonną grafiką i takie oczywiście potrafią kosztować wiele tysięcy. Jednak nie zapominajmy o podstawowej funkcji strony internetowej, jaką jest funkcja informacyjna i klienci jej oczekują. Nie pozostawiajmy ich potrzeb bez odpowiedzi nie nadwyrężając przy tym firmowego bądź prywatnego budżetu.

Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl - źródła darmowych artykułów do przedruku.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena