Objaśnienie tego, co rozumiemy pod pojęciem specjalistycznego pozycjonowania stron internetowych i jakie odnosi się z niego korzyści, będzie najłatwiejsze na przykładzie zwykłego internauty.

Data dodania: 2014-02-21

Wyświetleń: 1820

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jeśli szuka on w sieci informacji na temat jakichś towarów lub usług to zwykle zwyczajnie wstukuje on stosowne wyrazy w oknie wyszukiwarki i otrzymuje wygenerowane wyniki. Tyle, że bezsporna większość z nich powściąga się do spojrzenia na dwie pierwsze strony, a aż siedmiu z dziesięciu tylko na tę pierwszą. W popularnym powiedzeniu, głoszącym, że gdy nie można Cię znaleźć w Google to nie ma Cię w ogóle jest w związku z tym niemało prawdy.

Więc też i coraz większa część firm współcześnie nie szczędzi wysiłków, ażeby pojawić się na początku wyników wyszukiwania, korzystając w tym celu z profesjonalnego pozycjonowania stron www. Standardowo posiadacz danej witryny, pragnąc zwiększyć jej widoczność ma do dyspozycji kilka sposobów. Należą do nich typowa, płatna promocja w Google Adwords zwane linkami sponsorowanymi (PPC - Pay Per Click), gdzie wyniki widać niemalże natychmiast po założeniu odpowiedniego konta jak również długoterminowe pozycjonowanie organiczne (SEO - Search Engine Optimization), którego owoce widać nieraz po kilku miesiącach. Jego nieodłącznym pierwiastkiem jest copywriting, bazujący na publikowaniu w witrynach odpowiednich tekstów, mających zalety zarówno dla odwiedzającego, jak i wyszukiwarki.

Niemal niezbędne jest w dniu dzisiejszym na dodatek zarejestrowanie i prowadzenie powiązanego ze stroną właściwego profilu w mediach wspólnotowych, takich jak Facebook czy Twitter. Nie możemy też zapominać o umieszczeniu firmy w mapach Google, w szczególności, kiedy potencjalny klient danej firmy będzie szukał konkretnych towarów bądź usług na rodzimym rynku lokalnym.

Obojętnie, na jaką postać profesjonalnego pozycjonowania decyduje się właściciel witryny, pożytki okazują się być nie do przecenienia. Licznik odwiedzin zaczyna kręcić się zdecydowanie szybciej, a zwiększenie liczby odwiedzin na wypozycjonowanej witrynie www firmy, to większa prawdopodobieństwo na uzyskanie potencjalnego klienta. Droga do zwiększenia dochodów, a tym samym i zysków z administrowanej działalności staje się krótko mówiąc łatwiejsza i szybsza.

Zostaje oprócz tego kwestia opłat. I tu skorzystanie z fachowego pozycjonowania witryn, niezależnie czy w postaci odpłatnych linków czy choćby organicznego SEO, wydaje się na chwilę obecną być bezkonkurencyjne w porównaniu z typowymi stylami reklamy w mediach. Najtańsza promocja w gazecie lokalnej to w dzisiejszych czasach wydatek rzędu kilkuset złotych, z kolei ta w rozgłośni radiowej czy telewizyjnej jest już znacznie droższa, bo dochodzi choćby do wielu tysięcy złotych za sekundę transmisji. A dla coraz większej ilości Polaków to przede wszystkim wyszukiwarka Google jest coraz bardziej istotnym dystrybutorem informacji, stale przejmując rynek tradycyjnych mediów.

Licencja: Creative Commons
1 Ocena