Zwykle wygląda to tak, że ustalamy ceny produktów czy usług raz, a potem zapominamy o nich na długo. Jeśli Tobie zdarzyło się działać w ten sposób, być może właśnie teraz nadszedł czas, żeby bliżej przyjrzeć się problemowi.
Bo w takim przypadku może okazać się, że Twoja firma nie generuje zysków, albo przynajmniej nie są one takie, jakie być powinny.
To cena decyduje o tym, ile zarabiasz w swoim biznesie. Warto więc zadbać o to, żeby swoje produkty i usługi wyceniać odpowiednio.
Panuje błędne przekonianie, że najlepsza cena to cena najniższa z możliwych.
Tylko czy taka najniższa cena zapewni Ci odpowiednie zarobki?
Niekoniecznie. Dlatego warto podnosić ceny i warto robić to regularnie, jeśli chcesz, żeby Twoja firma przetrwała na rynku.
Kiedy podnosić ceny? Jakie sygnały mogą świadczyć o tym, że Twoje ceny są za niskie?
Po pierwsze, jeśli Twoje ceny są najniższe na rynku, to zwykle świadczy to o tym, że coś z nimi nie tak. Konkurowanie ceną nie jest dobrą strategią i zwykle kończy się porażką, bo zawsze znajdzie się ktoś, kto w końcu teny wyścig cenowy wygra.
Po drugie, jeśli klienci nie mówią, że jest za drogo, zwykle oznacza to, że Twoje ceny są za niskie. Sygnały potencjalnych klientów o tym, że jest za drogo są dobrą wskazówką, że są oni zainteresowani, ale mają jeszcze jakieś obiekcje, najczęściej po prostu nie dostrzegają wartości, jaką oferujesz.
Kolejnym sygnałem, że Twoje ceny są za niskie może być sytuacja, w której pracujesz w swoim biznesie od rana do nocy, a zyski ledwo wystarczają na pokrycie kosztów działalności. Podstawowym celem prowadzenia biznesu jest generowanie zysku, więc jeśli mimo, że masz klientów, nie zarabiasz, to najlepszy sygnał, że czas podnieść ceny.
I na koniec - jeśli Twoje ceny są nieaktualne, to znaczy ustaliłeś je raz, dawno temu i konsekwentnie się ich trzymasz. Wiele osób tak robi, ale takie postępowanie nie przynosi nic dobrego. Kiedy wszyscy wokół podnoszą ceny regularnie, Ty też musisz to robić, żeby Twój biznes przetrwał i generował zyski.
Pamiętaj, że cena jest najłatwiejszym do modyfikacji czynnikiem, który decyduje o zyskach w Twojej firmie i wykorzystuj ten fakt odpowiednio.
Jeśli zastanawiasz się jak podnieść ceny i nie stracić klientów na to też istnieją odpowiednie sposoby. Największym problemem zwykle jest strach, że klienci odejdą do konkurencji, ale w większości przypadków wcale się tak nie dzieje.