Oglądając telewizję, słuchając radia czy przeglądając Internet, często można natknąć się na ogłoszenia reklamujące „najtańszy kredyt”. Czy rzeczywiście taki kredyt to dobry kredyt? Nie zawsze, tak jak nie zawsze tani produkt charakteryzuje wysoka jakość. Co zrobić, żeby wybrać najlepszą ofertę? Jedną z możliwości jest skorzystanie z usług doradcy finansowego. Przy jego wyborze trzeba pamiętać o tym, żeby był niezależnym fachowcem. Jest to bardzo ważne, ponieważ jeśli zdecydujemy się na doradcę finansowego, który jest na usługach danego banku, oczywiste jest, że będzie próbował sprzedać nam ofertę swojej firmy, bo po prostu na tym zarabia. Innym sposobem może być skorzystanie z porównywarki kredytów, których w internecie jest bez liku. Mankamentem takiego sposobu wyboru kredytu jest jego powierzchowność; korzystając z porównywarki, opieramy się bowiem właściwie tylko i wyłącznie na oprocentowaniu kredytu, nie biorąc pod uwagę innych czynników, takich jak dostępność, bezproblemowość procedur czy wygoda. Aby ująć te wszystkie aspekty razem i mieć bardziej ogólny zarys ofert poszczególnych banków, możemy znowu skorzystać z internetu, gdzie zamieszczane są przeróżne rankingi dotyczące kredytów. Trzeba jednak pamiętać, żeby przy takim sposobie weryfikowania ofert wybierać sprawdzone, fachowe i rzetelne rankingi, co do których nie ma wątpliwości, że zostały stworzone na zamówienie jakiegoś konkretnego banku. Ostatnią, najlepszą, lecz najbardziej czasochłonną formą weryfikacji ofert kredytowych jest osobiste odwiedzenie wszystkich placówek i wypytanie się o wszystkie nurtujące nas szczegóły. Po kilku takich wizytach mamy bardzo dobrą, pewną wiedzę na temat tego, jak wygląda propozycja współpracy ze strony poszczególnych banków. Jak widać, zweryfikowanie ofert kredytowych nie jest łatwe, a wszystkie reklamy mówiące, że tanie kredyty są najlepsze, mogą być tak naprawdę nic nie warte.
Małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) stanowią trzon polskiej gospodarki, odgrywając kluczową rolę w jej rozwoju i stabilności. Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego, sektor MŚP w Polsce tworzy aż 99,8% wszystkich przedsiębiorstw, zatrudniając ponad 67% pracowników sektora przedsiębiorstw i generując około 50% PKB kraju. Te imponujące statystyki jasno pokazują, jak istotne znaczenie mają małe i średnie firmy dla polskiej ekonomii.