Od pewnego czasu powstaje pytanie, czy tanie ubezpieczenia, to dobry produkt. Reklama pod hasłem, tanie ubezpieczenia stała się bardzo popularna. Stosuje je większość firm ubezpieczeniowych. Powód przede wszystkim jest taki, że klienci lubią tanie produkty. Na hasło tanie ubezpieczenia, reagują bardzo szybko, bo to co tanie, to warte zobaczenia. Jak się okazuje, tanie ubezpieczenia często nie są tanimi ubezpieczeniami. To co tanie dla firmy ubezpieczeniowej, okazuje się drogie dla przeciętnego klienta. Każda firma ubezpieczeniowa reklamuje się, że ma tanie ubezpieczenia samochodowe, mieszkaniowe czy zdrowotne. Jeśli jednak klient przychodzi zapoznać się z ofertą, okazuje się, że składka na ubezpieczenie jest bardzo wysoka. Klienci mówią, że często czują się oszukani, hasłem tanie ubezpieczenia firm ubezpieczeniowych. Nie jest to reguła i są na rynku ubezpieczeń, także ubezpieczyciele, którzy w swojej ofercie mają naprawdę tanie ubezpieczenia, z których może skorzystać każdy klient. Nie jest dla niego krępujące zapytać się o wysokość składki, bo wie z Internetu, że cena nie będzie wygórowana.
Hasło tanie ubezpieczenia, z całą pewnością miało nas zachęcić, do ubezpieczenia się w danej firmie. Jak się okazało, jesteśmy zainteresowani reklamą tanie ubezpieczenia, jednak ofertą już znacznie rzadziej. Wynika to przede wszystkim z tego, że firmy ubezpieczeniowe, tylko z nazwy oferują tanie ubezpieczenia swoim klientom. Wykorzystują one trend tego hasła na rynku ubezpieczeń, co powoduje zainteresowanie ofertą. Firmy ubezpieczeniowe musza nauczyć się tego, aby być z klientem szczerym. Klient bardzo docenia taką szczerość, bo z ubezpieczycielem, chce czuć się pewny. Jeśli już na starcie firma ubezpieczeniowa mówi, że ma tanie ubezpieczenia, a wcale ich nie ma to nie zbuduje trwałej relacji z klientem, opartej na wzajemnym zaufaniu. Te firmy, które rozumieją oczekiwania klientów, także oczekiwania cenowe klientów wiedzą, jakie ubezpieczenia klienci uważają, za tanie ubezpieczenia. Aby to wiedzieć należy rozmawiać z klientami, pytać jakiej składki ubezpieczeniowej się spodziewają.
Za tanie ubezpieczenia klienci uznają takie ubezpieczenia, które mają wysokość składki ubezpieczeniowej dostosowaną do klienta. Klient chce się ubezpieczyć, ale często rezygnuje z ubezpieczenia, z powodu kosztów związanych z co miesięczną składką ubezpieczeniową. Firmy ubezpieczeniowe, które chcą mieć licznych klientów, muszą dbać o to, aby ich oferta tanie ubezpieczenia, była za takową uznawana. Nie jest to proste, bo klienci dzisiaj są bardzo wymagający. Właściwie można powiedzieć, że chcą mieć wszystko za darmo lub prawie za darmo. Nie jest to możliwa i wie o tym każdy rozsądny klient. Ubezpieczenie, tak jak każdy inny produkt musi kosztować, nawet jeśli napisanie jest tanie ubezpieczenia, to nie będą one kosztować kilka złotych. W ostatnim czasie tanie ubezpieczenia sprzedają się przede wszystkim poprzez wyliczenie składki ubezpieczeniowej, na każdy dzień. Jest to bardzo dobra strategia, bo jeśli klient słyszy, ze jego ubezpieczenie wyniesie go kilka złotych na dzień, to jest bardziej skłonny z niego skorzystać.