Wyniki badania „Word-of-Mouth the Most Powerful Selling Tool" przeprowadzonego w 2009 r. przez firmę Nielsen pokazały, że najwięcej, bo aż 90% osób ufa opiniom znajomych na temat różnorodnych produktów czy usług.

Data dodania: 2009-09-13

Wyświetleń: 2440

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 14

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

14 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wyniki badania „Word-of-Mouth the Most Powerful Selling Tool" przeprowadzonego w 2009 r. przez firmę Nielsen pokazały, że najwięcej, bo aż 90% osób ufa opiniom znajomych na temat różnorodnych produktów czy usług. Zdanie internautów również ma spore znaczenie, gdyż aż 70% badanych osób ufa im i sugeruje się opiniami znalezionymi w Internecie.

Rekomendacje innych osób bywają nawet bardziej skuteczne od reklamy w TV, czasopismach, a także od banerach na stronach www. Fakt ten wykorzystują portale takie jak TwojFachowiec.net, które umożliwiają wystawianie ocen i opinii o usługodawcach, dostarczając w ten sposób pełnych informacji na ich temat. Dzięki temu internauci szukający zleceniobiorcy mają okazję do porównania zarówno oferty i dotychczasowych realizacji fachowców, jak i mogą zapoznać się z komentarzami dodanymi przez ich dotychczasowych klientów.

Internauci poszukują w Internecie opinii o wielu rodzajach produktów i usług, a znaleźć je mogą nie tylko na portalach, ale również na blogach oraz forach dyskusyjnych. Bardzo często okazuje się, że mają one duże znaczenie przy podejmowaniu ostatecznej decyzji o dokonaniu zakupu bądź też skorzystaniu z oferty. Ma to wpływ na strategie usługodawców decydujących się na reklamę w Internecie, którzy nie ograniczają się do zamieszczenia swojej oferty w serwisach ogłoszeniowych, ale także proszą klientów o wystawienie im opinii. W ten sposób docierają do szerokiego grona osób zainteresowanych ich usługami, kreując w ten sposób swój wizerunek i budując zaufanie.

 

Licencja: Creative Commons