Agencja interaktywna – te słowa stają się coraz bardziej popularne. Praktycznie każdy kto korzysta z Internetu musiał się z nimi spotkać. Jednakże niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego czym takie firmy naprawdę się zajmują. Agencja interaktywna zajmuje się odpowiednim przygotowaniem oraz wdrożeniem strategii budowy wizerunku danej firmy w Internecie. Pomocą służą jej tutaj założenia marketingowych przedstawione wcześniej przez klienta. Usługi proponowane prze agencje interaktywne to między innymi
strony internetowe,
sklepy internetowe oraz systemy CMS. Jednakże typowa praca webmasterska nie zamyka wachlarza usług tego typu firm. E-marketing i konsulting internetowy to nowe pojęcia, które ściśle wiążą się z ofertą agencji interaktywnych. Dodając do tego możliwość przygotowania i obsługi kampanii internetowych oraz niekiedy hosting otrzymujemy kompleksową ofertę dla firm chcących zaistnieć w Internecie.
Rynek agencji interaktywnych w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Obok kilku najbardziej znaczących graczy jest wiele mniejszych firm. Nie bez znaczenia jest tu długość istnienia danej agencji co wiąże się z ilością wdrożonych przez nią projektów. A to z kolei wymiernie przekłada się na doświadczenie w tej branży.