Dopada Cie wszędzie, atakuje z każdej strony- czy chcesz czy nie. Wcześnie czy później ogłuchniesz. Hałas. Normy hałasu w Polsce nie istnieją, a już na pewno nie są respektowane przez nikogo. Dopuszczalny poziom hałasu dla dróg zależnie od rodzaju terenu wynosi dla pory dnia od 50 dB (dla stref ochronnych uzdrowisk oraz terenów szpitali poza miastem) do 65 dB (dla terenów w strefie śródmiejskiej miast powyżej 100 tys. mieszkańców). Dopuszczalny poziom hałasu dla pory nocnej analogicznie mieści się w rozpiętości od 45 dB do 55 dB. Jak przeczytałem ostatnio- cyt' Przy ogólnie niskich nakładach finansowych na drogi wykorzystanie sporej części środków na zapewnienie nieuzasadnionego zbyt rygorystycznego klimatu akustycznego może zagrozić głównemu celowi, jakim jest utrzymaniu dróg w prawidłowym stanie użyteczności. W świetle przedstawionych argumentów wydaje się konieczne złagodzenie obowiązujących na dzień dzisiejszy norm.' Ciekawe ?! ważniejsze drogi? Samochody? A może jednak człowiek!Tłumiki pozakładane w samochodach i motocyklach to nie jak nazwa może sugerować element służący tłumieniu dźwięku tylko wzmacniacz!.Ludzie zacznijmy z tym walczyć.Policja ma co robić, ale zauważyłem kompletny brak zainteresowania dzwiekami wydobywającymi sie z samochodów i motocykli.Moim zdaniem właściciel pojazdu, który wydaje dzwięk jak dwa radzieckie czołgi powinien zostać ukarany mandatem i zabraniem dowodu rejestracyjnego.
W dzisiejszych czasach przemysł motoryzacyjny przechodzi przez przełomową transformację. Tradycyjne pojazdy spalinowe, które dominowały na drogach przez wiele lat, ustępują miejsca nowym technologiom, które kształtują przyszłość mobilności. Dwa kluczowe trendy, które odgrywają znaczącą rolę w tej transformacji, to elektryczne samochody (EV) i autonomiczne pojazdy (AV). W tym artykule przyjrzymy się bliżej tym technologiom i ich wpływowi na przyszłość branży motoryzacyjnej.