Odzież reklamowa - skuteczny sposób na dotarcie z kampanią reklamą do szerokiego grona odbiorców. Kryteria wyboru tekstyliów dla celów akcji promocyjnych.

Data dodania: 2009-07-10

Wyświetleń: 1517

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Odzież reklamowa – billboard w ruchu.
Jednym z warunków skuteczności kampanii reklamowej to, obok jakości przekazu, dotarcie do możliwie dużej ilości odbiorców. Z pewnością reklama w mediach jest pod względem j ilości odbiorców rozwiązaniem bardzo skutecznym, ale posiada pewne wady. Pierwsza to cena, druga to ograniczenie przekazu do czasu emisji reklamy.
Czy istniej zatem inna forma promocji pozwalająca na zdecydowane obniżenie kosztów przy zapewnieniu możliwie szerokiej obecności reklamy w przestrzeni publicznej. Odpowiedź brzmi tak . Medium, które umożliwia rozpowszechnienie treści kampanii reklamowej w szeroki sposób i przy stosunkowo niskich kosztach jest odzież reklamowa.
Ten rodzaj reklamy wiąże się jedynie z kosztami wykonania samej odzieży – jej rozpowszechnienie jest z punktu reklamodawcy bezpłatne. Warunkiem sukcesu jest tu j jednak atrakcyjna forma i dobre wykonanie odzieży. Produkcja odzieży reklamowej, której nikt nie zechce na siebie założyć z pewnością mija się z celem, stąd drukowanie w olbrzymim nakładzie gigantycznego logo i sloganów kampanii w krzykliwych kolorach na byle jakich t-shirtach, których jedyną zaletą jest relatywnie niska cena nie wydaje się być rozwiązaniem rozsądnym zarówno marketingowo jak i finansowo. Po pierwsze osoba obdarowana takim upominkiem może nie zechcieć go w ogóle założyć lub używać go będzie jedynie do najbrudniejszych prac we własnym ogródku Drugą możliwością jest , że obdarowany wprawdzie koszulkę założy i wyjdzie w niej na ulicę, ale po pierwszym praniu w efekcie zmiany fasonu, koloru, wyblaknięcia nadruków lub wszystkich tych czynników jednocześnie upominek trafi do kosza i jego żywot jako nośnika treści reklamowych zakończy się zanim się na dobre zaczął.
Ja k wobec tego wykorzystywać odzież reklamową w sposób skuteczny? Podstawową sprawą jest, jak przy każdej kampanii, określenie grupy docelowej. Dopiero na tej podstawie możliwy staje się wybór trendów mody i fasonów preferowanych przez osoby z tej grupy. Następna kwestia to oryginalność projektów kampanii. Jej treści nie powinny być zbyt nachalne, a forma graficzna nie powinna przedkładać wizualnej agresywności ponad dobry smak. Następna kwestia to wybór dostawcy. W sytuacji gdy w dziedzinie odzieży widoczny jest obecnie trend ku indywidualizacji stroju dobrym rozwiązaniem jest znalezienie producenta odzieży reklamowej. Bezpośredni import daje wprawdzie gwarancję bardzo atrakcyjnej ceny, wydłuża jednak znacznie czas produkcji i zmusza do zakupów kontenerowych ilości. Z kolei nabycie gotowych produktów w wyspecjalizowanych hurtowniach , w związku ze stosunkowo małym wyborem i bardzo stereotypowym kształtowaniem oferty zmniejsza do zera szanse na oryginalność produktów. W gruncie rzeczy tylko wiarygodny producent odzieży reklamowej zapewnia możliwości stosunkowo szybkiej realizacji oryginalnych projektów. Gwarantuje też z reguły skrócenie procedur akceptacji produktów i sprawdzenia ich jakości jeszcze przed ostatecznym zleceniem produkcji. Dla właściwie dobranego dostawcy ni e stanowi także problemu wykonanie projektu oraz realizacja kompletnej, jednorodnej stylistycznie kolekcji złożonej różnych fasonów takich jak koszulki polo , t-shirty, bluzy dresoweczy lub kurtki softshel. Z reguły proponuje on też naniesienie na wyroby znakowania i zdobienia w różnorodnych, dopasowanych do rodzaju stosowanych surowców technologiach. Ważna jest również możliwość dostosowanie wielkości nakładów do aktualnych potrzeb oraz powtórzenia serii produktów lub wykonania partii uzupełniających. Pozornym mankamentem zlecenia wykonania odzieży reklamowej producentowi może być cena, na ogół wyższa niż w przypadku importu. Pozornym, bo z reguły wyroby dostarczone przez producenta charakteryzują się lepszym stosunkiem ceny do jakości, a co za tym idzie zachowaniem walorów wizualnych i użytkowych przez znacznie dłuższy okres.

Licencja: Creative Commons