Rodzaj sterowania
W większości przypadków wózki widłowe standardowo wyposażane są w sterowanie cyfrowe (zaawansowane płyty sterujące) pozwalające regulować parametry trakcyjne wózka tj. prędkość jazdy czy intensywność hamowania. Dodatkowo układy cyfrowe znacząco polepszają szybkość reakcji wózka na zadane działania przez operatora co zwiększa precyzję pracy wózkiem. Niestety czasami zdarza się jeszcze spotkać zwłaszcza w wózkach chińskich rozwiązania bazujące na terystorach, które w latach swojej świetności były powodem częstych awarii i nie posiadały wiekszość zalet obecnych układów cyfrowych.
Materiał, z którego wykonana jest obudowa
Im solidniejszy materiał, tym odporność wózka na przypadkowe uderzenia jest większa a co za tym idzie ponoszone są mniejsze koszty związane z wymianą uszkodzonych elementów. Należy unikać sztywnych plastikowych materiałów, które bardzo szybko ulegają zniszczeniu. Właściwym materiałem na obudowę jest blacha lub specjalne tworzywo sztuczne, które pomimo wgniecenia łatwo można przywrócić do dawnego kształtu.
Dyszel sterujący
Dyszel sterujący jest jednym z najważniejszych dla operatora elementem wózka widłowego. To on zabezpiecza ręce operatora przed uderzeniem a jego właściwa konstrukcja zapewnia precyzyjne i wygodne sterowanie. Dyszel powinien posiadać po obu stronach manetki do jazdy przód/tył w formie motylków; tak, aby osoby prawo lub leworęczne mogły go swobodnie obsługiwać. Uchwyty dla rąk powinny być usytuowane prostopadle do dyszla, co zapewni pełną ochronę łokci podczas dokonywania manewru skrętu.
Wspomaganie elektryczne
Wspomaganie elektryczne dyszla powoli staje się w tego rodzaju wózkach standardem. Jest to bardzo duże udogodnienie, na które zwraca się coraz większą uwagę.
Serwis – interwały serwisowe
Wózki widłowe elektryczne w porównaniu z wózkami spalinowymi wymagają przeważnie sporadycznej i niedrogiej opieki serwisowej. Jednak zbyt częste odwiedziny technika serwisu mogą niepotrzebnie zwiększyć poziom wydatków na ten cel. Standardowo przegląd techniczny w wózkach powinien odbywać się co 1000 motogodzin.
Oprócz powyższych należy tak jak przy innych rodzajach wózków zwrócić uwagę na lokalizację najbliższej jednostki serwisowej sprzedawcy. Ma to bardzo duże znaczenie w przypadku wózków o znacznym stopniu zaawansowania technologicznego (np. wózki systemowe). Niezależnie od gabarytów wózka szybka reakcja serwisu i usunięcie awarii jest zawsze mile postrzegane przez użytkownika,a w przypadku ciężkich uszkodzeń zawsze możemy wprowadzić wynajem wózka widłowego jako zastępczego do czasu ich usunięcia.