Początek handlu wózkami widłowymi w Polsce to początek lat 80-tych. Zagraniczne marki tj. Junheinrich czy też Still mogły jednak rozwinąć skrzydła dopiero po 1990 roku. Wtedy właśnie mamy powstają centrale tych firm w Polsce i do dnia dzisiejszego mocno się rozwijają.
Na rynku polskim istnieje wiele marek wózków widłowych oferowanych przez firmy reprezentujące bezpośrednio fabryki (nie na zasadzie dealerstwa). Mowa tutaj o Linde, Juncheinrich, Still, Hyster czy Toyota. Pozostałe marki sprzedawane są na zasadzie umowy dealerskiej, co z pewnością nie zapewnia finalnemu klientowi standardów jakie posiadają reprezentanci producentów.
W ofertach tych największych jako standard można odnaleźć:
• sprzedaż wózków widłowych
• wynajem wózków widłowych
• wynajem długoterminowy i wózków pomostowych
• serwis wózków widłowych (umowy przeglądowe i pełnozakresowego serwisu)
• sprzedaż części do wózków widłowych
Na bazie tych dużych firm, głównie poprzez wtłoczenie przez nich na rynek sporej ilości wózków wyrosły również liczne małe prywatne firmy. Co ciekawe, często ich właścicielami lub jedynymi pracownikami są byli pracownicy firm, o których wcześniej wspomniano.
Zajmują się oni głównie serwisowaniem wózków, którym wygasła gwarancja a ich właścicielom zależy jedynie na bardzo niskim poziomie kosztów eksploatacji sprzętu. Dodatkowo zaopatrują oni lokalny rynek w części zamienne do różnych marek wózków widłowych.