Wózki widłowe obecnie stały się standardem wyposażenia większości firm w Polsce. Niezależnie czy działamy w sektorze produkcyjnym czy też zajmujemy się na co dzień tylko handlem do niektórych prac związanych z transportem (z reguły na europaletach) niezbędny jest nam wózek widłowy.

Data dodania: 2009-07-31

Wyświetleń: 3520

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wózki widłowe obecnie stały się standardem wyposażenia większości firm w Polsce. Niezależnie czy działamy w sektorze produkcyjnym czy też zajmujemy się na co dzień tylko handlem do niektórych prac związanych z transportem (z reguły na europaletach) niezbędny jest nam wózek widłowy.
Początek handlu wózkami widłowymi w Polsce to początek lat 80-tych. Zagraniczne marki tj. Junheinrich czy też Still mogły jednak rozwinąć skrzydła dopiero po 1990 roku. Wtedy właśnie mamy powstają centrale tych firm w Polsce i do dnia dzisiejszego mocno się rozwijają.
Na rynku polskim istnieje wiele marek wózków widłowych oferowanych przez firmy reprezentujące bezpośrednio fabryki (nie na zasadzie dealerstwa). Mowa tutaj o Linde, Juncheinrich, Still, Hyster czy Toyota. Pozostałe marki sprzedawane są na zasadzie umowy dealerskiej, co z pewnością nie zapewnia finalnemu klientowi standardów jakie posiadają reprezentanci producentów.
W ofertach tych największych jako standard można odnaleźć:
• sprzedaż wózków widłowych
wynajem wózków widłowych
wynajem długoterminowy i wózków pomostowych
• serwis wózków widłowych (umowy przeglądowe i pełnozakresowego serwisu)
• sprzedaż części do wózków widłowych

Na bazie tych dużych firm, głównie poprzez wtłoczenie przez nich na rynek sporej ilości wózków wyrosły również liczne małe prywatne firmy. Co ciekawe, często ich właścicielami lub jedynymi pracownikami są byli pracownicy firm, o których wcześniej wspomniano.
Zajmują się oni głównie serwisowaniem wózków, którym wygasła gwarancja a ich właścicielom zależy jedynie na bardzo niskim poziomie kosztów eksploatacji sprzętu. Dodatkowo zaopatrują oni lokalny rynek w części zamienne do różnych marek wózków widłowych.
Licencja: Creative Commons