– Bierzemy na siebie pełną obsługę logistyczną klientów sklepu internetowego i zapewniamy Biuro Obsługi Klienta. Całość rozwiązania e-commerce znajduje się na naszych serwerach i naszych łączach. Wszystkie oferowane produkty pochodzą ze sklepu kolporter.pl. – mówi Robert Sołkiewicz, pełnomocnik zarządu ds. strategii i rozwoju e-biznesu Kolportera SA - Udostępniamy portalom także narzędzia integracyjne i nowoczesne mechanizmy wyszukiwania oparte o silnik NetSprint e-Commerce. Dzięki temu można szybko i łatwo wykorzystać biznesowo strony WWW, które przed wdrożeniem oferowanego przez nas sklepu miały niekomercyjny charakter – dodaje.
Warto podkreślić, że cocztac.pl jest drugim serwisem społecznościowym należącym do Jakuba Milewskiego, w którym funkcjonuje sklep internetowy oparty o technologię kolporter.pl. Pierwszym był, umożliwiający wymianę książek, serwis podaj.net, w którym sklep uruchomiono pod koniec września 2008 roku. – W serwisie podaj.net obroty księgarni rosną, ale to nie jest dla mnie najważniejsze, traktuję ją jako dopełnienie jego oferty – stwierdza Jakub Milewski. - W coczytac.pl sytuacja jest inna. Ten serwis, od chwili jego uruchomienia, stanowi niejako nakładkę na księgarnię i od zawsze był projektowany tak, aby stanowić z nią całość. Zdecydowałem się na współpracę z kolporter.pl, bo jego propozycja umożliwiała łatwą komercjalizację serwisu bez konieczności ponoszenia kosztów – dodaje.
Przykład współpracy w tymi dwoma serwisami pokazuje możliwości usługi Extended Sites. Może ona stanowić tylko wartość dodaną dla serwisu i być źródłem treści lub być narzędziem generowania przychodów.
Z oferty kolporter.pl korzystają zresztą nie tylko serwisy społecznościowe. Np. wydawnictwo G+J Polska posiada sklepy internetowe na pięciu portalach, pod szyldem wybranych marek G+J, m.in. sklep.Gala.pl, sklep.Kobieta.pl, sklep.Focus.pl uruchomione w ramach usługi Extended Sites.
Sklepy w serwisach coczytac.pl i podaj.net dostępne są pod adresami:
księgarnia.coczytac.pl
ksiegarnia.podaj.net