Które firmy skutecznie oprą się kryzysowi gospodarczemu? Na pewno nie te, które działają pochopnie. Przeciwnie - warto spokojnie przemyśleć działania i zaplanować wydatki. O czym trzeba pamiętać?

Data dodania: 2009-03-17

Wyświetleń: 1426

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Kryzys w Polsce zatacza coraz szersze kręgi i już zbiera swoje plony - firmy tną koszty, redukują produkcję i zmniejszają kadrę, kursy walut są wyjątkowo niestabilne. Partnerzy handlowi, którzy dotychczas mieli na rynku bardzo silną pozycję, z dnia na dzień zawieszają działalność. W tej trudnej sytuacji trudno liczyć na rząd - według badań sporządzonych ostatnio przez firmę GfK Polonia 46 proc. Polaków uważa, że rząd Donalda Tuska nie radzi sobie z kryzysem. Dwie trzecie ankietowanych jest zdania, że kryzys potrwa co najmniej dwa lata. Co ciekawe, jednym z największych pesymistów jest... obecny minister finansów Jacek Rostowski. Stwierdził on ostatnio, że kryzys może potrwać nawet siedem lat. Miejmy nadzieję, że okaże się złym prorokiem.

Kryzysowy chaos już dotknął lub jeszcze dotknie większość z nas. Co zrobić, aby swoim zasięgiem nie objął twojej firmy?

Na pewno nie wolno działać zbyt pośpiesznie, bez rozeznania sytuacji. Pochopne działania to najgorsze, co w tej sytuacji możemy zrobić. W tych trudnych czasach trzeba wszystko szczególnie dobrze przemyśleć i zaplanować. Przede wszystkim - trzeba pomyśleć o optymalizacji kosztów. Podczas kryzysu zdecydowanie najefektywniejszą formą zwiększania przychodów jest znalezienie tańszych dostawców i usług. Kosztujących mniej, ale równie solidnych - jeśli nie lepszych.

Tam, gdzie największy wybór

Gdzie ich szukać? Tam, gdzie jest największy wybór, a więc na giełdach biznes ofert. Tu w tych trudnych czasach można znaleźć nowych, atrakcyjnych kontrahentów i konkretne oferty firm zainteresowanych współpracą, kupnem lub sprzedażą. Na przykład na największej w kraju giełdzie biznes ofert, czyli OPENKontakt.com, znajduje się ponad 7,5 mln takich ofert. Stale jest na niej obecnych ponad 500 tys. użytkowników, co najlepiej świadczy o skuteczności i możliwościach portalu. Celem giełdy jest ułatwienie pierwszego kontaktu między firmami z tych samych branż. W znajdowaniu partnerów handlowych portal pomaga przedsiębiorcom już od 10 lat.

Takie narzędzie niejednokrotnie może dać firmie więcej niż np. zatrudnienie nowego pracownika zajmującego się handlem - tym bardziej, że koszty pracy są dziś bardzo wysokie. Tymczasem na OPENKontakt.com na przedsiębiorstwa czekają już gotowe oferty współpracy - i każdy może skorzystać z tych, które go interesują. Z pewnością warto pomyśleć o skorzystaniu z hasła pełnego dostępu, oferty płatnej, reklamy bannerowej czy mailingu z ofertą własnej firmy. Taka giełda jest więc doskonałą pomocą dla istniejących już działów sprzedaży. Pracownicy nie muszą wyszukiwać kontrahentów - firmy same się zgłaszają za pośrednictwem OPENKontakt.com.

Stabilny rozwój - bez ryzyka

Narzędziem OPENKontaktu wartym szczególnej uwagi jest Złoty Pakiet Gwarantowany. Daje on gwarancję zdobycia nowych zainteresowanych klientów - jeśli będzie inaczej, nastąpi całkowity zwrot kosztów. Pakiet pozwala na maksymalne wykorzystanie możliwości, które daje Giełda. Chodzi w nim głównie o to, aby zainteresować ofertą klienta jak największą ilość potencjalnych kontrahentów, co powinno przełożyć się także na pozytywne wyniki firmy. Oferty są umieszczane na 95 współpracujących portalach, regularnie odświeżane, monitorowane, a także kojarzone z ofertami zamieszczanymi przez innych użytkowników. Pakiet nie niesie za sobą żadnego ryzyka - jeśli działania specjalistów przez sześć miesięcy nie skłonią kontrahentów do kontaktów z klientem, koszty zostaną mu zwrócone.

W czasie kryzysu poszukiwanie oszczędności, tańszych partnerów biznesowych i usług to absolutna podstawa. Właśnie na optymalizację kosztów firmy będą zwracały coraz więcej uwagi. Dziś jest to podstawa działalności - i metoda w sam raz na trudne czasy. Warto o niej pamiętać, zanim kryzys zacznie dobierać się także do twojej firmy...

Sylwester Sacharczuk
Licencja: Creative Commons
2 Ocena