Kryzysowy chaos już dotknął lub jeszcze dotknie większość z nas. Co zrobić, aby swoim zasięgiem nie objął twojej firmy?
Na pewno nie wolno działać zbyt pośpiesznie, bez rozeznania sytuacji. Pochopne działania to najgorsze, co w tej sytuacji możemy zrobić. W tych trudnych czasach trzeba wszystko szczególnie dobrze przemyśleć i zaplanować. Przede wszystkim - trzeba pomyśleć o optymalizacji kosztów. Podczas kryzysu zdecydowanie najefektywniejszą formą zwiększania przychodów jest znalezienie tańszych dostawców i usług. Kosztujących mniej, ale równie solidnych - jeśli nie lepszych.
Tam, gdzie największy wybór
Gdzie ich szukać? Tam, gdzie jest największy wybór, a więc na giełdach biznes ofert. Tu w tych trudnych czasach można znaleźć nowych, atrakcyjnych kontrahentów i konkretne oferty firm zainteresowanych współpracą, kupnem lub sprzedażą. Na przykład na największej w kraju giełdzie biznes ofert, czyli OPENKontakt.com, znajduje się ponad 7,5 mln takich ofert. Stale jest na niej obecnych ponad 500 tys. użytkowników, co najlepiej świadczy o skuteczności i możliwościach portalu. Celem giełdy jest ułatwienie pierwszego kontaktu między firmami z tych samych branż. W znajdowaniu partnerów handlowych portal pomaga przedsiębiorcom już od 10 lat.
Takie narzędzie niejednokrotnie może dać firmie więcej niż np. zatrudnienie nowego pracownika zajmującego się handlem - tym bardziej, że koszty pracy są dziś bardzo wysokie. Tymczasem na OPENKontakt.com na przedsiębiorstwa czekają już gotowe oferty współpracy - i każdy może skorzystać z tych, które go interesują. Z pewnością warto pomyśleć o skorzystaniu z hasła pełnego dostępu, oferty płatnej, reklamy bannerowej czy mailingu z ofertą własnej firmy. Taka giełda jest więc doskonałą pomocą dla istniejących już działów sprzedaży. Pracownicy nie muszą wyszukiwać kontrahentów - firmy same się zgłaszają za pośrednictwem OPENKontakt.com.
Stabilny rozwój - bez ryzyka
Narzędziem OPENKontaktu wartym szczególnej uwagi jest Złoty Pakiet Gwarantowany. Daje on gwarancję zdobycia nowych zainteresowanych klientów - jeśli będzie inaczej, nastąpi całkowity zwrot kosztów. Pakiet pozwala na maksymalne wykorzystanie możliwości, które daje Giełda. Chodzi w nim głównie o to, aby zainteresować ofertą klienta jak największą ilość potencjalnych kontrahentów, co powinno przełożyć się także na pozytywne wyniki firmy. Oferty są umieszczane na 95 współpracujących portalach, regularnie odświeżane, monitorowane, a także kojarzone z ofertami zamieszczanymi przez innych użytkowników. Pakiet nie niesie za sobą żadnego ryzyka - jeśli działania specjalistów przez sześć miesięcy nie skłonią kontrahentów do kontaktów z klientem, koszty zostaną mu zwrócone.
W czasie kryzysu poszukiwanie oszczędności, tańszych partnerów biznesowych i usług to absolutna podstawa. Właśnie na optymalizację kosztów firmy będą zwracały coraz więcej uwagi. Dziś jest to podstawa działalności - i metoda w sam raz na trudne czasy. Warto o niej pamiętać, zanim kryzys zacznie dobierać się także do twojej firmy...
Sylwester Sacharczuk