Wspólnie odwiedziliśmy jeden z hoteli w Egipcie w Hurghadzie nad Morzem Czerwonym. To nie my wybieramy kierunki naszych interwencji. Wskazują nam je internauci, którzy na portalu HolidayCheck opisują swoje wrażenia z podróży. Podążamy z kamerą za ich sugestiami i opiniami. Wszystko po to, żeby inni turyści zobaczyli i się nie nacięli. Chcemy pokazywać, które kurorty i miejsca trzeba omijać z daleka, aby miło spędzić urlop. W programie przedstawiamy urlopowe przeżycia naszych bohaterów. Zaczynamy od momentu, jak zwiedzeni piękną reklamą hotelu, plaży postanawiają wykupić wycieczkę w dany zakątek świata. Pokazujemy zderzenie z rzeczywistością. Przedstawiamy nie tylko skandaliczne zdjęcia z hotelu, plaży, restauracji, ale także przy użyciu ukrytych kamer nagrywamy to w jaki sposób turyści są traktowani przez rezydentów, obsługę hotelową. Udzielamy także praktycznych informacji jak się uchronić przed takimi miejscami. Ubogie wyposażenie pokoi, stare meble, zniszczone łazienki, monotonne i niesmaczne jedzenie. Kamienista plaża, zamiast piaszczystej, jak była zachwalana w biurze turystycznym. Odległość do plaży, miasta, atrakcji turystycznej nie zgadzająca się z rzeczywistym dystansem, itp. Mimo takiego obrazu hotel, kompleks turystyczny nadal znajduje się w ofercie biur podróży. Sprawdzamy i oceniamy czy oferta jest adekwatna do ceny.
Cel programu to wyeliminowanie z oferty turystycznej złych hoteli oraz uświadomienie, że przed wyjazdem dobrze zasięgnąć opinii turystów, którzy w danym miejscu już byli, a nie tylko ufać i opierać się na informacjach otrzymanych w biurze podróży.
Licencja: Creative Commons