Prowadzenie biznesu w Internecie wymaga dużej elastyczności, sporej wiedzy i umiejętności uczenia się na błędach. Konkurencja w Ecommerce w Polsce staje się coraz bardziej zacięta i zażarta. W walce o klienta warto się uczyć od innych i korzystać już z sprawdzonych, gotowych rozwiązań.

Data dodania: 2008-12-05

Wyświetleń: 3494

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

1. Blogi
* użycie bloga jako narzędzia tworzenia marki i zdobywania klientów w świecie online
* blog niszowy, który skupia się na określonej tematyce (lepiej być rekinem w stawie niż płotką w oceanie), ale jednocześnie nie jest zbyt wąski, aby za jego pomocą dało się stworzyć silną i rozpoznawalną markę;
* skupienie uwagi na profesjonalnym prowadzeniu bloga, ale tylko w takim zakresie, w jakim nie zakłóca to normalnego funkcjonowania biznesu (blog jest, aby wspomagać prowadzenie biznesu, a nie odwrotnie);
* współpraca z innymi blogowiczami – komentowanie ich artykułów, zapraszanie ich do wypowiadania się na łamach blogu; tworzenie tzw. „kółka wzajemnej adoracji”.

2. Budowanie wizerunku
* tworzenie dobrego wrażenia w świecie online, powolne i mozolne budowanie swojego wizerunku jako autorytetu w danej tematyce, rozbudowywanie relacji z mediami, autorytetami;
* dodawanie artykułów do serwisów, które są popularne w danym zakresie biznesu, tworzenie ciekawej treści, która będzie cytowana i dyskutowana na innych serwisach;
* wrastanie w społeczności – znajdywanie pokrewnych forów internetowych, grup dyskusyjnych, blogów, które będą umożliwiały wymianę wiedzy, doświadczeń i budowanie autorytetu;
* aktywne działanie w odniesieniu do serwisów społecznościowych takich jak: digg.com, wykop.pl, del.icio.us – w ten sposób można łatwo zdobyć cenne linki i przyciągnąć nowych użytkowników;
* tworzenie programu afiliacyjnego – niech inni szukają dla Ciebie klientów w zamian za część zysków z przedsięwzięcia.

3. Marketing w wyszukiwarkach
* staranne dobranie nazwy firmy i skorelowane z tym działania wyboru domeny (domena odpowiadająca nazwie firmy, najlepiej we wszystkich możliwych poziomach domen;
* zdobycie pierwszych pozycji wyszukiwania w głównych wyszukiwarkach na frazę nazwy firmy;
* zdobywanie linków dla strony firmowej i bloga – rejestrowanie w katalogach, publikacje z linkami, które odwołują do serwisu firmowego, linkowanie do wartościowych serwisów;
* stosowanie płatnego wyszukiwania dla zdobywania użytkowników, optymalizowanie serwisu i przygotowywanie strategii SEO.

4. Zdobywanie rozgłosu
* dawanie czegoś za darmo w zamian za link do strony lub baner reklamowy – może to być darmowy (ale też wartościowy) ebook, darmowe skórki do popularnych systemów;
* zarządzania treścią (np. Joomla, WordPress – sam skorzystałem ), darmowe programy, wykorzystanie potencjału marketingu wirusowego – tworzenie śmiesznych, ciekawych rzeczy, które mogą być przesyłane emailem;
* umieszczanie ciekawych, śmiesznych, interesujących filmików video na popularnych serwisach takich jak: youtube.com (wystarczy wspomnieć polskiego Ikonowicza ); * tworzenie kontrowersyjnej treści, która szybko zdobywa rozgłos (uwaga: trzeba być z tym ostrożnym)

5. Strona techniczna strony i bloga
* tworzenie stron w czystym i spełniającym standardy W3, standardy dostępności;
* stosowanie prostej i przejrzystej dla użytkownika nawigacji – strona powinna być użyteczna;
* stworzenie unikalnego i oddającego charakterystykę biznesu loga i hasła reklamowego (tzw. tagline);
* tworzenie treści przystosowanej do charakterystyki online; stosowanie zasady odwróconej piramidy treści (najpierw najważniejsze wiadomości i dopiero później ich rozwinięcie), pisanie dla osób, które skanują stronę internetową, a nie ją czytają;
* stosowanie podstawowych elementów optymalizacji serwisów internetowych –dynamiczne meta Tagi, krótkie i rzeczowe tytuły stron, przyjazne dla użytkowników i wyszukiwarek urle strony;
* umieszczenie na stronie informacji kontaktowej wraz z opisem fizycznej lokalizacji, zdjęciami biura i itp.;
* stworzenie ciekawej, unikalnej a jednocześnie przejrzystej i przyjaznej dla użytkownika szaty graficznej;
* stworzenie ciekawej strony błędu 404.

6. Komunikacja z klientem
* stosowanie pełnego wsparcia dla klienta w ciągu całego procesu sprzedaży i po jej zakończeniu;
* kontakty z klientem za pomocą odpowiednio przygotowanego adresu email, wizytówek, rozwijanie sieci kontaktów poprzez znajomych, specjalne akcje promocyjne;
* wysyłanie spersonalizowanych podziękowań, życzeń, zaproszeń.

7. Niekonwencjonalne przedsięwzięcia
* tworzenie konkursów, śmiesznych promocji, zachęcanie do opiniowania usługi lub serwisu (np. po dostarczeniu darmowej próbki);
* wyróżnienie się czymś, stworzenie unikalnego projektu (np. słynna Million Dollar Homepage Alexa Tew);
* stosowanie gadżetów promocyjnych- stikery, koszulki, kubki;
* sponsorowanie lokalnych wydarzeń kulturalnych i medialnych.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena