• Ręczne określenie ceny ofertowej
Jest to obecnie najpopularniejsza forma wyboru opłaty za kliknięcie. W modelu tym wybieramy maksymalną cenę, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcie, przy czym rzeczywista cena kliknięcia (ta którą ostatecznie płacimy) jest ustalana w drodze aukcji (jest ona niemal zawsze niższa od naszej maksymalnej ceny za kliknięcie). Algorytm i sposób działania tego mechanizmu aukcji został opisany wcześniej w poście Jak określana jest pozycja i cena linku sponsorowanego Google AdWords?.
• Optymalizator konwersji
W formie tej ustawiamy najwyższą cenę, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za każdą konwersję (na przykład zakup lub rejestrację na newsletter). Opcja jest dostępna tylko w kampaniach, w których jest ustawione śledzenie konwersji AdWords i których było co najmniej 100 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni.
• Narzędzie optymalizacji budżetu
Zastosowanie Optymalizatora budżetu sprowadza się do ustawienia 30-dniowego budżetu na poziomie kampanii, przy którym narzędzie stara się tak zarządzać cenami ofertowymi za kliknięcie, aby zapewnić największą możliwą liczbę kliknięć w kampanii. Ten model płatności sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku użytkowników, którzy nie mają zbyt dużo czasu na obsługę kampanii AdWords i chcą optymalizować swoją kampanię dla uzyskania możliwie największego ruchu internetowego.
• Określanie ceny ofertowej preferowanego kosztu
W formie tej reklamodawca wybiera średnią cenę za kliknięcie, jaką chciałby docelowo płacić w AdWords, a system stara się w taki sposób zarządzać cenami ofertowymi za kliknięcie, aby w systemie aukcyjnym Google AdWords uzyskać średnie stawki za kliknięcie oczekiwane przez tego reklamodawcę.