Jak generalnie wiadomo kampanie AdWords kierowane za pomocą słów kluczowych mogą być wyświetlane zarówno w wyszukiwarace Google, Sieci wyszukiwania Google jak również w Sieci partnerskiej. Mechanizm tworzenia kampanii AdWords dla Sieci Partnerskiej jest zupełnie inny od tego stosowanego na wyszukiwarce.

Data dodania: 2008-11-24

Wyświetleń: 3561

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wynik Jakości reklamy


Czynniki, które wpływają na Wynik Jakości AdWords potrzebny do ustalenia, czy reklama będzie wyświetlana w określonej witrynie sieci partnerskiej, oraz do określenia jej pozycji w tej witrynie:
• Dotychczasowa skuteczność reklamy w danej witrynie i jej podobnych
• Trafność reklam i słów kluczowych w grupie reklam dla witryny
Jakość strony docelowej
• Inne czynniki wpływające na trafność

Dobór słów kluczowych


Dobierając słowa kluczowe na potrzeby kampanii AdWords kierowanej za pomocą słów kluczowych na witryny Sieci partnerskiej należy pamiętać o tym, że:
• Wynik Jakości dla tych reklam jest ustalany na poziomie grupy reklamowej, a nie słowa kluczowego;
• System dobiera strony, na których będzie wyświetlana reklama na podstawie ogólnego wzorca odczytanego z słów kluczowych w obrębie grupy reklamowej;
• Dodając słowa kluczowe warto dodawać zarówno formy liczby pojedynczej i mnogiej;
• Blokowanie wyświetlania reklamy na określonych stronach może być rozwijane poprzez: negatywne słowa kluczowe i negatywne strony reklamowe.

Ze względu na te zależności dobieranie słów kluczowych do grupy reklamowej najlepiej jest tworzyć na bazie niedużej ilości powiązanych ze sobą słów kluczowych (10-30 słów kluczowych). To, na co warto jednak zwrócić uwagę to fakt, iż w tym przypadku nie warto się skupiać na szczegółowych słowach kluczowych, które jak wiadomo bardzo dobrze się sprawdzają na kampaniach na wyszukiwarce.

Bardzo szczegółowe słowa kluczowe (np. stosowanie marek przy produktowych słowach kluczowych) utrudnia systemowi ustalenie odpowiedniego wzorca dla przygotowywanej grupy reklamowej.

Przykład:

Jeżeli tworzymy grupę reklamową, która ma reklamować “wycieczki do grecji” przykładowy zestaw słów kluczowych może wyglądać następująco:
grecja
wycieczki
opinie
grecji
wyjazdy
do grecji
wyspy greckie

Wybór tekstu reklamowego


Reklamy wyświetlane witrynach Sieci Partnerskiej nierzadko mają trochę innych odbiorców niż reklamy wyświetlane na wyszukiwarce. Reklamy w wyszukiwarce trafiają najczęściej do użytkowników, którzy wiedzą, czego szukają, podczas gdy reklamy w obrębie Sieci Partnerskiej widzą często użytkownicy, którym dopiero trzeba uświadomić ich potrzebę.

Z tego względu reklamy na treści powinny być moim zdaniem trochę bardziej kreatywne od tych wyświetlanych na wyszukiwarce. Powinny zawierać więcej elementów zaciekawiających użytkownika.

Przykład:
Masz już dość tej pogody?
2 tygodnie w Tajlandii za 3675zł
Spędź urlop w słońcu pod palmami!


Reklamy na wyszukiwarce dają odpowiedź na wyszukanie użytkownika, a reklamy w Sieci partnerskiej opisują określoną wartość, więc, aby być skuteczne powinny się wyróżniać z otoczenia i możliwie najszerzej przedstawiać ofertę reklamodawcy.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena