Nieodpowiedzialne i zakazane przez Google praktyki mogą doprowadzić do tego, że pożegnamy się nie tylko z wysoką, ale nawet jakąkolwiek pozycją. W żargonie branżowym określa się to odpowiednio mianem "filtr" i "ban". Można sobie tylko wyobrazić jak bolesne i kosztowne dla kieszeni naszej firmy są to kary. Do zakazanych technik w przypadku opisanego komponentu tekstowego zalicza się m in. nadużywanie słów kluczowych, ukrywanie ich przed użytkownikiem, czy kradzież i duplikowanie treści. W zakresie komponentu popularności niedozwolone są np. "farmy linków" czyli strony internetowe z dużą ilością odnośników zewnętrznych stworzone tylko do sztucznego budowania pozycji strony wskazującej. Kolejny wymiar trudności nadają niejasne i zmieniające się zasady wartościowania stron przez wyszukiwarki. To co dzisiaj okazuje się być strzałem "w dziesiątkę" (lub lepiej w "pierwszą trójkę"), jutro może okazać się stanowczo potępione.
Wynajęcie czarodzieja
Prędzej czy później możemy więc dojść do wniosku, że lepiej będzie, gdy zajmie się tym jakaś agencja interaktywna Szczecin. Firm pozycjonujących jest dużo. Pierwszym kryterium wyboru będzie zapewne reputacja danej firmy. Dobierając partnera do współpracy warto również gruntowanie przeanalizować jego ofertę. Szanująca się firma pozycjonująca nie będzie unikała odpowiedzi na pytania dotyczących stosowanych metod. Należy także dokładnie przyjrzeć się cennikowi. Tutaj zapewne nastąpi moment konsternacji. Niektórzy zapytają dlaczego pozycjonowanie jest tak kosztowne? Do jego realizacji potrzeba licencji na oprogramowanie, serwerów na utrzymanie zaplecza, zasobów finansowych na pozyskiwanie wartościowych odnośników i wiele innych czynników, które ze względu na ograniczenia pojemności tego artykułu, nie zostały wymienione. Jednak to za co się głównie płaci to specjalistyczne doświadczenie pracowników firmy. Chciałbym jednak przedstawić inny, bardziej optymistyczny punkt widzenia. Tak naprawdę pozycjonowanie nie kosztuje absolutnie nic!. Proszę wziąć pod uwagę to, że wiele firm pozycjonujących pobiera opłaty dopiero wtedy gdy strona zwyżkuje w rankingach odpowiedzi na dane słowo kluczowe. Przecież wyższa pozycja na wartościowe słowo kluczowe to najczęściej wyższe dochody naszej firmy. Bilans się zamyka.
Z moich poprzednich artykułów można dowiedzieć się co może nam zaoferować firma oferująca projektowanie stron www, w tym firma oferująca pozycjonowanie. Teraz czas na to czego raczej nie dostaniemy. Nikt nie jest w stanie przewidzieć dokładnie jak długo i kiedy osiągnięte zostaną cele pozycjonowania. Z ostrożnością podchodźmy do ofert, które obiecują wspaniałe rezultaty w czasie dużo krótszym niż przedstawiają to inni. Mało tego, tak naprawdę na określoną pozycję nie można dać stuprocentowych gwarancji. Odnosi się to szczególnie do bardzo konkurencyjnych słów kluczowych. Konkurencja przecież też może się pozycjonować, nie może być dziesięciu stron z pierwszą pozycją.
Jeśli, Drogi Czytelniku, uważnie przeczytałeś ten artykuł oraz wiele innych dotyczących pozycjonowania, mogłeś podjąć decyzję o rozpoczęciu samodzielnej praktyki. Jak widzisz pozycjonowanie nie jest zbiorem tajemnych zasad do których dostęp ma zaledwie garstka nielicznych. Pozycjonowaniem może zająć się tak naprawdę każdy. W tej dziedzinie rzadziej zadajemy sobie pytanie "co zrobić?", ale "jak to zrobić?". Dlatego też miesiącami i latami bada się skuteczność stosowanych metod oraz wypracowuje standardy postępowania. Nie każdy ma na to pieniądze, czas i ochotę. Czy jest inny sposób na tańsze i szybsze pojawienie się na szczycie rankingu wyszukiwarki? Otóż jest i to w pełni legalny. To już jednak temat na następny artykuł...