Kolejna, druga część serii artykułów związana najczęściej zadawanymi pytaniami w odniesieniu do projektowania stron www. W poprzednim artykule poruszone zostało kilka ogólnych kwestii związanych z daną tematyką. W tym więcej na trudny temat finansów... Zapraszam do lektury

Data dodania: 2008-09-25

Wyświetleń: 2029

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W poprzednim artykule poruszone zostało kilka podstawowych kwestii związanych z tworzeniem strony www. W tym artykule ciąg dalszy często spotykanych pytań i rzadziej dostępnych odpowiedzi na tematy finansowe.

Czy stać mnie będzie na utrzymanie strony www?

Roczny koszt utrzymania strony internetowej generalnie zależny jest od hostingu. Cena samej rejestracji domeny w ramach rocznej promocji to obecnie kwoty groszowe, niewiele większe są również koszty serwera. To na co należy zwrócić uwagę to opłaty po zakończeniu promocji, ponieważ wtedy na pewno będziemy musieli płacić więcej. Dlatego wcześniej należy upewnić się czy warunki abonamentowe będą korzystne. Teraz drobna rada. Jeśli mamy czas i niezbędne umiejętności techniczne, zawsze będziemy mogli zmienić dostawcę serwera i ponownie skorzystać... z promocji.

Promocyjne ceny serwerów wahają się obecnie w granicach od kilkudziesięciu do kilkuset złotych w zależności od pakietu usług. Firmy hostingowe różnicują swoje usługi w oparciu o oferowany transfer danych, pojemność serwera, wsparcie dla technologii czy dostęp do wielu innych elementów jak np. pomoc techniczna. Decyzja należy do przyszłego właściciela strony www, choć nie zawsze zdany będzie wyłącznie na los. Każda profesjonalna firma oferująca projektowanie stron www Szczecin z chęcią doradzi co będzie najbardziej odpowiednie dla danego projektu.

Dysponuję określony budżetem. Czy mogę liczyć na negocjacje warunków?

Wszystko zależy od agencji interaktywnej. Większe, sieciowe firmy żądają stosunkowo wyższych kwot. W tym przypadku płacimy za reklamę, siedzibę, sztab profesjonalnych pracowników, doświadczenie i wyrobioną markę danej agencji. Te mniejsze dysponują mniejszym doświadczeniem, reputacją, zasobami finansowymi oraz ludzkimi. Oferują jednak bardziej atrakcyjne warunki finansowe i elastyczne warunki współpracy. Do zleceniodawcy należy wybór czy wybrać skromny pakiet usług w renomowanej agencji reklamowej, czy bardziej zaawansowany z szerokim wachlarzem usług, w mniejszym studio projektowym.

Na co jeszcze powinienem przeznaczyć pieniądze, aby efektywnie zaistnieć w Internecie?

Dobór elementów w ramach kampanii marketingu elektronicznego zależny jest od środków finansowych pozostających do naszej dyspozycji oraz celów, które chcemy za ich pomocą zrealizować. Zakładając, że firma nastawiona jest na sprzedaż prawdopodobnie najbardziej efektywną (i najszybszą) formą promocji w Internecie może być reklama w wyszukiwarkach. Najpopularniejsze wyszukiwarki oferują programy reklamowe, dzięki którym wraz z wynikami wyszukiwania dotyczących danych tematów, wyświetlane są reklamy tekstowe. Co najważniejsze - reklamodawca płaci tylko wtedy gdy nastąpi kliknięcie w reklamę. Dzięki temu stosunkowo niewielkim kosztem trafiamy do osób potencjalnie zainteresowanych zakupem. Możemy zdecydować się również na pozycjonowanie czyli mówiąc bardziej zrozumiale - umiejscowienie naszej strony w tych naturalnych wynikach wyszukiwania. Jest to jednak proces skomplikowany, czasochłonny, a na pierwsze efekty trzeba czekać miesiącami. Stąd wiele firm wybiera duet czyli na początku decyduje się na reklamę w wyszukiwarkach i z czasem planuje również pozycjonowanie.

W następnej części przybliżona zostanie porcja pytań i odpowiedzi z tematyki technicznej.
Licencja: Creative Commons