Jeśli jesteś jak większość marketerów, rozumiesz wartość pracy z influencerami. W końcu 92% konsumentów twierdzi, że bardziej ufa earned mediom (w skład których wchodzą social media) niż jakiejkolwiek innej formie marketingu. Ale nawet jeśli wiesz, że influencer marketing jest skuteczny, nadal musisz być w stanie pokazać szefowi lub klientom ROI swoich kampanii. Zanim przejdziemy do określania ROI z kampanii influencer marketingu, odpowiedzmy sobie na pytanie czym jest ROI i jak go obliczyć?

Data dodania: 2022-09-19

Wyświetleń: 71

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Pomiar ROI w influencer marketingu

Znaczenie obliczania ROI w marketingu

Prawdopodobnie słyszałeś już wcześniej zwrot „ROI”, ale czy wiesz, co to właściwie oznacza? ROI oznacza „zwrot z inwestycji”. Innymi słowy, jest to miara tego, ile pieniędzy zarabiasz w stosunku do tego, ile wydajesz.

Załóżmy na przykład, że wydajesz 100 złotych na kampanię reklamową. Jeśli ta kampania generuje 500 złotych przychodu, Twój ROI wyniesie 400%. (500 zł - 100 zł)/100 zł = 400%.

Ogólnie rzecz biorąc, im wyższy ROI, tym lepiej. Jest jednak kilka rzeczy, o których należy pamiętać podczas obliczania zwrotu z inwestycji. W tym artykule omówimy, czym jest ROI i jak go obliczyć. Przedstawimy również kilka wskazówek, jak poprawić ROI.

Co to jest zwrot z inwestycji?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, ROI oznacza „zwrot z inwestycji”. Jest to sposób mierzenia, ile pieniędzy zarabiasz w stosunku do tego, ile wydajesz.

Istnieje kilka różnych sposobów obliczania ROI. Najczęstszym sposobem jest odjęcie całkowitych przychodów i odjęcie całkowitych kosztów. To da Ci zysk netto. Stamtąd możesz podzielić zysk netto przez całkowite koszty i pomnożyć przez 100, aby uzyskać procent ROI.

Możesz również użyć tego wzoru do obliczenia ROI z marketingu:

(Przychody z kampanii — Koszt kampanii) / Koszt kampanii) x 100 = Procent ROI z marketingu

Pomiar ROI może być pomocnym sposobem na zachowanie odpowiedzialności i upewnienie się, że Twoje kampanie marketingowe osiągają najwyższy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki. Poświęcając czas na obliczenie ROI, możesz określić, które kampanie działają, a które wymagają poprawy. I pamiętaj, jeśli potrzebujesz pomocy w obliczeniu ROI lub zrozumieniu swoich wyników, nie wahaj się skontaktować się z agencją taką jak nasza! Chętnie pomożemy! Dowiedz się więcej: https://www.oxide.pl/czym-zajmuje-sie-agencja-influencer-marketingu/

Oto jak zmierzyć ROI z kampanii z influencerami:

Zdefiniuj swoje cele

Zanim będziesz mógł zmierzyć ROI, musisz określić, jak wygląda sukces Twojej kampanii. Czy chcesz zwiększyć świadomość marki? Przyciągaj ruch do Twojej witryny? Generować leady? Gdy już wiesz, jaki jest twój cel, możesz zacząć obmyślać sposób jego pomiaru.

Zdecyduj, jak zamierzasz zmierzyć zwrot z inwestycji

Istnieje kilka różnych sposobów mierzenia ROI. Jednym z nich jest pomiar zasięgu lub liczby osób, które widziały Twoje treści. Innym jest przyjrzenie się zaangażowaniu lub liczbie polubień, komentarzy i udostępnień, które otrzymujesz. Możesz też przyjrzeć się konwersjom lub liczbie osób, które po obejrzeniu Twoich treści podejmują pożądane działanie (takie jak subskrypcja newslettera lub dokonanie zakupu).

Określ swoją linię bazową

Przed uruchomieniem kampanii ważne jest określenie podstawowych danych. Dzięki temu uzyskasz coś, z czym możesz porównać wyniki i zobaczyć, jak duży wpływ miała Twoja kampania. Na przykład, jeśli Twoim celem jest zwiększenie ruchu w witrynie, przed uruchomieniem kampanii sprawdź, ilu unikalnych użytkowników uzyskujesz w danym tygodniu. Następnie po zakończeniu kampanii sprawdź, ilu nowych użytkowników przybyło w rezultacie do Twojej witryny.

Ustal budżet

Ważne jest również ustalenie realistycznego budżetu kampanii, aby nie wydać za dużo. Opracowując budżet, zastanów się, ile chcesz zapłacić za potencjalnego klienta lub za konwersję. Powinieneś także wziąć pod uwagę, ile będzie kosztować współpraca z influencerami i tworzenie wysokiej jakości treści.


Pomiar ROI w influencer marketingu może być trudny, ale nie jest niemożliwy - sprawdź czym jest influencer marketing: www.oxide.pl/czym-jest-influencer-marketing-zalety-i-wady/. Postępując zgodnie z powyższymi wskazówkami, możesz dokładnie określić, jaki wpływ ma Twoja kampania marketingowa z influencerami – i wykorzystać te liczby do uzasadnienia przyszłych kampanii i zabezpieczenia większych budżetów.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena