Przeczytaj, jeśli chcesz zwiększyć efektywność swojej nauki.

Data dodania: 2008-11-15

Wyświetleń: 2614

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Aby nauka przyniosła najlepsze efekty, należy dobrze zorganizować miejsce pracy. Dobrze uporządkowane otoczenie korzystnie wpłynie również na Twoje samopoczucie.

1. Biurko powinno być w miarę duże, żeby można było na nim wygodnie rozłożyć potrzebne materiały i przybory. Nie będziesz musiał co chwilę wstawać i ich szukać. Najlepiej by było, gdyby biurko stało przodem do drzwi, ponieważ siedząc do nich tyłem, możesz się rozpraszać spoglądając co chwilę czy ktoś nie wszedł.

2. Najlepiej jest korzystać z naturalnego światła. Jego źródło powinno znajdować się po Twojej lewej stronie jeśli jesteś praworęczny lub po prawej w przypadku leworęczności. Takie samo ustawienie dotyczy również lampki, gdy korzystasz ze światła sztucznego.

3. Pamiętaj, że najlepiej się uczyć w ciszy. Każdy rodzaj hałasu, jak np. telewizor, radio lub rozmowy, zakłócają koncentrację i wydajność pracy staje się o wiele mniejsza.

4. Odpowiednia temperatura do pracy umysłowej wynosi 20-22°C. Często wietrz pokój, nawet wtedy, gdy na dworze jest zimno. Dotleniony mózg lepiej funkcjonuje.

5.
Jeśli chodzi o kolory w pobliżu miejsca pracy, to pamiętaj, że odcienie czerwieni i pomarańczy wpływają mobilizująco na umysł, a błękity i zielenie uspokajają i ułatwiają koncentrację. Pamiętaj jednak, żeby kolory nie były zbyt ostre, żeby Cię nie dekoncentrowały.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena