Posiadacze konsoli Playstation 5 z pewnością z niecierpliwieniem oczekują kolejnych doniesień na temat PSVR2 i trudno się temu dziwić, skoro pierwsza generacja tego urządzenia okazała się gigantycznym wręcz przebojem rynkowym. 

Data dodania: 2021-08-09

Wyświetleń: 65

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Sony PlayStation VR 2

Dla tych, którzy nie wiedzą jeszcze co to takiego lub nie są na bieżąco z rozwojem gadżetów do grania, zaprezentujemy dzisiaj komplet najważniejszych informacji, które wiemy już teraz na temat PSVR2.

Czym w ogóle jest PSVR2?

Nasz artykuł musimy rozpocząć od rzeczy absolutnie podstawowych, czyli ogólnego omówienia tego urządzenia. Jeśli już wiesz, czym jest PSVR2, możesz śmiało przeskoczyć do kolejnego punktu. Ogólnie rzecz biorąc, PSVR2 to skrót od PlayStation VR. Były to znakomite gogle do rzeczywistości wirtualnej, które zostały wypuszczone na rynek w 2016 roku jako dodatek do równie dobrej konsoli Playstation 4. Jednak czas szybko płynie i w momencie debiutu na rynku piątej generacji konsoli Playstation, pojawiły się także plotki o kolejnej wersji gogli PSVR (VR, czyli Virtual Reality — rzeczywistość wirtualna).

Na całe szczęście Sony potwierdziło oficjalnie jakiś czas temu, że kolejna generacja PSVR, oznaczona roboczo jak PSVR2 nadchodzi. Będzie to godny kontynuator linii zapoczątkowanej przez pierwsze gogle z tej serii. Niestety wciąż nie wiadomo niczego o dacie premiery. Niektóre plotki donoszą o tym, że nowe gogle mogą pojawić się na rynku jeszcze pod koniec roku 2021, jednak znając tendencję Sony do tworzenia produktów o jakości naprawdę zapierającej dech w piersiach i stanowiących prawdziwy przełom, spodziewamy się owszem Bożego Narodzenia... Ale o rok później. Czas pokaże, czy mieliśmy rację.

Co już wiemy o PSVR2?

Według oficjalnego komunikatu firmy Sony rozdzielczość PSVR2 ma wynosić 2000x2040 pikseli na jedno oko, czyli łącznie 4000x2040 na osobę. Jest to zdecydowanie najwyższa dostępna obecnie rozdzielczość dla wszystkich istniejących obecnie na rynku gogli wirtualnej rzeczywistości, co samo w sobie już stanowi świetną wiadomość. Ponadto gogle mają być wyposażone w mnóstwo czujników i silników elektrycznych — między innymi do śledzenia ruchów gałek ocznych gracza, a nawet pomiaru jego tętna i potliwości, co ma dawać dane o stanie emocjonalnym podczas gry!

Nie wiadomo jeszcze, jak będzie wyglądać kwestia bezprzewodowości dla nowych gogli. Można bowiem spodziewać się, że stopień skomplikowania urządzenia będzie stanowił spore wyzwanie dotyczące zasilania i przesyłanych do konsoli danych. Nieoficjalne doniesienia pozwalają mieć nadzieję na dwa tryby pracy. Jeden z nich będzie klasyczny, przewodowy oparty o lekki, ale jednocześnie mocny i giętki przewód łączący konsolę z goglami. Będzie to idealne rozwiązanie w przypadku mniej dynamicznych gier.

Jeśli będziesz chciał zagrać w jakieś tytuły sportowe lub gry akcji, to dostępny będzie tryb bezprzewodowy, o zasięgu około 10 metrów oraz trybie pracy na baterii do 4 godzin. Po upływie tego czasu gogle należy naładować, korzystając ze stacji dokującej. Podkreślamy jednak w tym miejscu — są to informacje niesprawdzone i oparte tylko na plotkach, a nie oficjalnych komunikatach firmy Sony.

Oczywiście kolejnym interesującym aspektem będzie dodatkowy kontroler współpracujący z PSVR2. Zapewne będziemy świadkami rozwiązania podobnego do tego zastosowanego przy pierwszej generacji Playstation VR, czyli dodatkowego urządzenia sterującego do trzymania w dłoni, będącego okrojoną wersją pada DualSense. Oczywiście standardowe pady także będą w pełni współpracować z PSVR2, ale model okrojony będzie się sprawdzał o wiele lepiej w grach o prostym sterowaniu, niewymagającym użycia obu rąk — a w końcu do tego między innymi służy PSVR2, nieprawdaż?

Gry wykorzystujące PSVR2

Rzeczą oczywistą jest, że najlepszy nawet gadżet będzie niczym bez oprogramowania, które go obsłuży. Sony twierdzi, że gogle PSVR2 będą obsługiwane domyślnie przez wszystkie gry, bo system konsoli rozpozna je po prostu jako dodatkowe urządzenie sterujące. Tylko od programistów i twórców gier zależeć będzie, czy zaproponują jakieś specjalne funkcje wykorzystujące możliwości oferowane przez nowe gogle. Podobno nawet kasyno Wulkan Wegas zamierza wprowadzić specjalny tryb obsługujący gogle PSVR2.

Już teraz możemy na przykład mieć pewność, że wykorzystamy wspaniałą technologię tych gogli w popularnych grach sportowych, takich jak NBA 2K21 oraz FIFA 21 (oraz ich kolejnych wcieleniach). Obie te gry teoretycznie pozwalają skorzystać z PSVR2 już teraz — teoretycznie, bo samych gogli jeszcze przecież nie ma na rynku! Ale wystarczy sobie wyobrazić potencjalne możliwości, by wiedzieć, co może nas czekać.

Czy myślałeś kiedyś o tym, by wystąpić w meczu NBA, grając naprzeciwko największym gwiazdom tej ligi, jak Lebron James, czy Kevin Durant? Teraz będziesz mógł to zrobić. Co więcej — będziesz miał wrażenie, że przebywasz na boisku i grasz wraz ze swoimi kolegami z drużyny przeciwko najlepszym z najlepszych. To samo tyczy się piłki nożnej. Także poczujesz się jak piłkarz czołowej drużyny na świecie, rozgrywając piłkę jak prawdziwy profesjonalista — z tą tylko różnicą, że nie będziesz musiał pokonywać biegiem kilkunastu kilometrów w ciągu 90 minut, jak to robią zawodowi piłkarze.

Nieco mniej opcji, ale za to tyle samo emocji prezentować będą gry wyścigowe. Zasiądziesz za kierownicą wymarzonego samochodu w grach z serii Forza Motorsport lub innej ulubionej i rozpoczniesz szaleńczą jazdę po wąskich ulicach miast, ścigając się z rywalami.

Jak wyglądać będą gry akcji z wykorzystaniem gogli PSVR2? Sam sobie wyobraź. Strzelanina na polu bitwy i walka z hordami nadciągających żołnierzy nieprzyjaciela? Bez problemu. Precyzyjnie wymierzone ciosy mieczem w korpus potworów broniących dostępu do skarbów? Czemu nie? A może po prostu pozbawiony przemocy symulator lotu, który pozwoli Ci na podziwianie znanej Ci okolicy z powietrza? Możliwości jest naprawdę mnóstwo, trzeba je tylko wykorzystać. A gogle PSVR2 z pewnością Ci na to pozwolą jak nic innego.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena