Globalny rynek gamingowy to biznes,  którego wartość szacowana jest na 135 miliardów dolarów. Jeśli te prognozy ziściły by się, oznaczałoby to wzrost o ponad 10% w stosunku do roku ubiegłego. 

Data dodania: 2019-10-16

Wyświetleń: 992

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Internet, gry i pieniądze: Jak gracze zarabiają w Internecie?

Na tak olbrzymią kwotę składa się kilka segmentów: gry mobilne, komputery osobiste, konsole ale również gry przeglądarkowe i porty na tablety i inne urządzenia dotykowe.

Jednak te pieniądze, nie są trzymane jedynie przez wydawców i producentów sprzętu gamingowego. Na stale rozwijającym się rynku gier wideo znajdzie się miejsce dla indywidualnych graczy.  W końcu wartość gry to nie tylko jej zasoby oraz czas i umiejętności poświęcone podczas produkcji i dystrybucji gry, ale również czas jaki spędzają nad nią  gracze.

W tym artykule przyjrzymy się kilku popularnym sposobom w jakie zarabiają gracze w Internecie. Przedyskutujemy zarówno ich pozytywne jak i negatywne aspekty, więc jeśli interesuje Cię którykolwiek z nich to ten artykuł może ci pomóc zdecydować czy warto się angażować czy też nie.

Streaming i YouTube

Dziś, streaming gier jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej dochodowych segmentów rynku, zarówno dla graczy jak i dla marek. O ile sami gracze świetnie mogą zarabiać na subskrypcjach oraz donacjach od ich zagorzałych fanów, to największe pieniądze kryją się w marketingowym potencjale. Streamerzy w zasadzie niewiele różnią się od YouTube’owych influencerów a często łączą swoje Streamy z google’owską platformą tworząc nową grupę odbiorców publikując skróty najfajniejszych momentów z ostatnich streamów. W takim wypadku, filmy partnerskie bądź sponsorowane są jedną z najlepszych i najbardziej opłacalnych metod monetyzacji takiej grupy docelowej.

Jednak łatwiej powiedzieć niż zrobić, co może świetnie zobrazować gigantyczna liczba nieaktywnych lub ledwo aktywnych kanałów na platformie Twitch. Również stanowcza większość aktywnych na co dzień kanałów nie gromadzi wystarczającej liczby widzów by były opłacalne. Jedynie kilka procent ze wszystkich kanałów są w stanie wypłynąć, a tylko część z nich na dłużej niż rok lub dwa. Taka sytuacja związana jest z bardzo wymagającym rynkiem. Każdy widz chce być zbawiony lub chce docenić świetne umiejętności.

Dlatego, wielu z najpopularniejszych i najlepiej zarabiających streamerów to byli lub obecni pro-gamerzy zawodowo zajmujący się graniem w gry kompetytywne takie jak strzelanki czy gry z gatunku MOBA. Dorzućmy do tego ciekawą i oryginalną osobowość oraz świetne umiejętności miękkie, tj. Odpowiadające za komunikatywność i inteligencję emocjonalną i mamy idealny materiał na streamera.

Dobra wirtualne

Wiele gier sieciowych bazuje na jednym, takim samym typie rozgrywki powtarzanym cały czas. Oczywiście mapy mogą się zmieniać, mogą być dodawane nowe postacie i rodzaje oręża, jednak na koniec i tak biegamy z karabinem i staramy się powstrzymać przeciwną drużynę, lub bronimy własnej bazy przed zniszczeniem.

Na szczęście coraz więcej gier łączy przyjemne z opłacalnym. Handel skinami, czy też skórkami, do broni, postaci, wierzchowców czy też growych pupilów staje się coraz większym elementem wielu sieciowych gier. Skiny są w stanie przyjemnie umilić wizualny aspekt naszej ulubionej gry, jednak jednocześnie mogą funkcjonować jako wirtualne dobra posiadające realną wartość, którą wyrazić można w tradycyjnej walucie. Co więcej, rosnąca popularność skinów oraz ich coraz częstsze wykorzystanie pieniężne sprawia, że część sklepów internetowych traktuje je jako formę kryptowaluty. W sklepach takich jak Gamivo z powodzeniem zapłacimy za pomocą skórek do CS:GO czy też Doty 2.

Jako gracz możesz zainteresować się wartością posiadanych przez siebie przedmiotów. Dla przykładu, grając w CS:GO po niektórych meczach otrzymujemy losowe skórki o niskiej wartości ale również skrzynki. Wystarczy dokupić do nich klucze CS GO i przy odrobinie szczęścia wypadnie nam skin warty kilkadziesiąt lub nawet kilkaset amerykańskich dolarów. Następnie taką skórkę możemy albo sprzedać na Rynku Społeczności Steam, na niezależnych marketach i stronach tradingowych, lub też wymienić w bezpośrednim handlu. W Polsce popularne jest również tworzenie aukcji internetowych na Allegro i wystawianiu tam rzadszych lub bardziej poszukiwanych skinów.

By dobrze handlować skinami, potrzebujesz umiejętności potrzebnych każdemu innemu sprzedawcy niezależnie od produktu, który sprzedaje. Umiejętności interpersonalne, charyzma i cierpliwość w połączeniu w świetną znajomością rynku są wymagane w tym biznesie. Jednak warto pamiętać, że tak jak z każdym innym rynkiem, rynek skinów również podlega fluktuacjom, zmianom czy nawet krachom, więc ani zysk ani bezpieczeństwo inwestycji nie może być nigdy zagwarantowane.

Kariera zawodowa

W latach 80 i 90, gry komputerowe były postrzegane jako zabawa dla dzieci a ich fani jako ludzie którzy nigdy nie dorośli. Obecnie, popularność gier sprawiła, że dobrzy gracze są „cool”. Rosnąca popularność  gier kompetytywnych doprowadziła do powstania całego rynku eSportowego, tj. Sportowego podejścia do grania w gry.

Popularne są głównie tytuły takie jak Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive, Fortnite czy też sieciowe karcianki takie jak Heartstone. Proste zasady pozwalające na pokazanie wysokich umiejętności, trochę szczęścia, nagłe zwroty akcji i wielkie zwycięstwa – fani eSportu lubią to samo co fani każdego innego popularnego sportu.

Choć turniejowa forma rozgrywek zaczynała jako przyjacielskie potyczki w lokalnych kafejkach internetowych i salonach gier, dość szybko urosła do rangi ogólnokrajowych lub międzynarodowych rozgrywek ligowych oraz mistrzostw. Wraz z popularnością przyszli sponsorzy, wraz ze sponsorami – pieniądze. Obecnie, międzynarodowa scena eSportowa zdominowana jest przez profesjonalne drużyny posiadające swoich hojnych sponsorów. Gracze w takich drużynach zawodowo zajmują się trenowaniem oraz wygrywaniem turniejów na których zdobyć można pokaźne nagrody pieniężne. Dla przykładu, Majory, największe turnieje w CS:GO organizowane przez jego wydawcę, Valve, posiadają pulę nagród wynoszącą milion dolarów, a ostatnie zawody w Dota 2  czy też Fortnite uzyskały finansowanie w wysokości kilkudziesięciu milionów dolarów.

Jeśli marzy ci się kariera zawodowca, warto zacząć jak najwcześniej – profesjonalny gaming w dużej mierze bazuje na szybkości reakcji a te z wiekiem się zwiększają, wydłużając czas w jakim sygnały docierają do mózgu.

To i wiele, wiele więcej

Wyżej wymienione sposoby to jedynie takie, które są albo najbardziej lukratywne albo najciekawsze. Jednak „tort” jest duży i każdy chętny jest w stanie wykroić swój kawałek. Wystarczy tylko dobrze poszukać, przeanalizować własne umiejętności, słabe i mocne strony i zadać sobie jedno pytanie: „Czy rzeczywiście chcę to robić przez następne 2-3 lata?”

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena