0
głosów
- +

Agencja marketingowa dla firmy z aspiracjami

Autor:

Aktualizacja: 15.07.2019


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 35 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CR <span class="normal">Wszelkie prawa zastrzeżone. Artykuł może być opublikowany jedynie na Artelis. Zabronione jest pobieranie artykułu i korzystanie z niego bez pismnej zgodny autora i serwisu Artelis.pl&nbsp;</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Agencja marketingowa dla firmy z aspiracjami

Od jakiegoś już czasu właściciele firm rezygnują z podejmowania pojedynczych akcji marketingowych. Najwyraźniej większość z nich zrozumiała już, że kampania skoordynowana jest nie tylko relatywnie tańsza, ale przede wszystkim zdecydowanie skuteczniejsza. Tylko kto ją poprowadzi?


Duże miasta w natarciu

Z różnych powodów agencje interaktywne mają siedziby głównie w dużych miastach. To tam przyjeżdżają ludzie pełni pomysłów, to tam najwcześniej pojawiają się wszystkie nowinki techniczne i to mimo globalizacji. Tam też konkurencja jest największa, więc powstają najciekawsze oferty. I pewnie dlatego przynajmniej po części, jak twierdzi najlepsza agencja interaktywna Warszawa jest idealnym miejscem do poszukiwań profesjonalistów, którzy zajmą się spójną i planową promocją każdej firmy. Czy to znaczy, że agencje interaktywne w mniejszych miastach są z definicji gorsze? I tak, i nie. Nie, ponieważ mają prawie zawsze spory potencjał, ale tak, ponieważ w praktyce tego potencjału zwykle nie wykorzystują, a promocja na pół gwizdka to żadna promocja.

Agencja zaczyna od analizy, a nie działania

Kto miał do czynienia z agencjami marketingowymi ze średniej półki, ten wie, że tam wszyscy się aż rwą do działania. Wbrew pozorom wcale nie jest to tak godne pochwały, jak można w pierwszym momencie przyjąć. W ten sposób można bardzo łatwo wyczerpać budżet na działania pozbawione sensu. Pierwszym krokiem w marketingu jest zawsze planowanie, dlatego agencja interaktywna najpierw projektuje, planuje, koryguje i opracowuje strategie, zamiast rzucać się w wir zdarzeń. To, co z zewnątrz może wyglądać jak ospałe początki albo wręcz brak jakiejkolwiek aktywności, to tak naprawdę kluczowy element działania. Nie da się zbudować sklepu internetowego bez rozrysowania jego funkcjonalności. Nie można przygotować identyfikacji wizualnej, bez rozważenia wariantów kolorystycznych dla różnych nośników. Nie można nawet przygotować profesjonalnej wizytówki internetowej, jeśli nie dokona się pewnych technicznych wyborów, które później będą rzutowały na skuteczność.

Więcej działania w jednej chwili

Jedną z podstawowych korzyści, jaką daje skorzystanie z usług profesjonalnej agencji interaktywnej, jest możliwość prowadzenia skoordynowanej akcji promocyjnej. Powierzając to jednej firmie, można mieć pewność, że kolejne elementy kampanii będą uruchamiane we właściwym momencie, co przełoży się na lepszy timing i większą skuteczność zarówno w krótkiej, jak i długiej perspektywie czasowej. Kolejnym plusem jest to, że projekt będzie koordynowany przez osobę mającą pod ręką wszystkie szczegóły. Taka kampania jest zdecydowanie bardziej spójna niż akcje prowadzone przez kilka różnych ośrodków. Poza tym, jeśli plan obejmuje na przykład budowę sklepu internetowego i jego późniejszą promocję w wyszukiwarkach, to agencja interaktywna już na etapie budowy serwisu dokona takich modyfikacji, żeby całość łatwiej było wypromować w określonym kierunku. To oszczędność czasu i pieniędzy.

Trudna ocena kosztów

Prawdą jest, że najlepsze agencje interaktywne cenią się dość wysoko. Tak jednak musi być, bo prowadzenie spójnej kampanii promocyjnej wymaga specjalistycznej wiedzy i niemałego doświadczenia. Mimo wysypu pseudospecjalistów od promocji w sieci, fachowców, którym warto zaufać, jest naprawdę niewielu. Ich usługi mają więc swoją cenę. Czy jednak można powiedzieć, że jest ona wysoka? Trzeba by najpierw odnieść ją do zysków płynących ze zmiany koncepcji marketingowej. Dopiero wtedy można złapać właściwą skalę i powiedzieć, że dobrze wydało się każdą złotówkę. Oczywiście – najpierw trzeba zainwestować, ale właściwie dla osób, które zarządzają ambitnymi projektami i przedsiębiorstwami mającymi spore aspiracje, jest to truizm tak banalny, że powtarzają go, można tylko wywołać urazę. Trzeba jednak o tym wspomnieć, bo często jest tak, że refleksja o tym, że chyba się przyoszczędziło, przychodzi niestety trochę zbyt późno, kiedy naprawa błędów jest już dość kosztowna.

Licencjonowane artykuły tworzy i publikuje Artelis.pl

Lista Tagów: agencja marketingowa,

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij