0 głosów

Reklama w Internecie nie musi być droga. Prowadząc lokalny biznes, bez względu na to czy jest to sklep czy świadczenie usług, możesz reklamować się w sieci nie ponosząc żadnych kosztów! Całość prac możesz wykonać samemu przy użyciu podstawowych narzędzi tj. komputer, smartfon oraz skrzynka e-mail.

Rachunek za reklamę w Internecie może być duży. Po pierwsze strona www. Koszt w zależności od zastosowanych rozwiązań może wynieść od 500 do 3000 złotych. Do tego dochodzą dodatkowe roczne opłaty za domenę (od 70 do 130 złotych) oraz hosting (od 90 do 400 złotych). Alternatywą jest wykonanie strony samemu korzystając z płatnych lub bezpłatnych serwisów. Jednak cena tych pierwszych również może być sporym wydatkiem, a te drugie nie działają zbyt dobrze. Dodatkowo na wykonanie strony trzeba poświęcić czas oraz należy posiadać co najmniej podstawowe umiejętności kierunkowe. Stworzenie strony na dedykowanym do tego portalu nie zwalnia z konieczności opłacenia np. domeny.

Sama strona www to tylko początek drogi skutecznego marketingu w Internecie. Kolejnym krokiem jest zadbanie o to, aby potencjalny klient na tę stronę trafił. Sposobów jest kilka. Reklama w wyszukiwarce (pozycjonowanie oraz usługa Google AdWords), reklama na portalach społecznościowych, reklama na innych stronach internetowych. Każda z tych form reklamy może kosztować od 150 do ponad 1500 złotych miesięcznie.

Idealnym rozwiązaniem dla lokalnych firm są zatem działania marketingowe w Mapach Google. Dodanie wizytówki firmy do programu Google Moja Firma jest bezpłatne. Warto uzupełnić wszystkie dane w formularzu: wybór odpowiedniej kategorii firmy, dodanie pełnego adresu, godzin pracy, numeru telefonu oraz oferowanych usług. Korzystają ze smartfona warto zrobić i dodać zdjęcia firmy, w tym widok z ulicy, wewnątrz i w czasie pracy. Uzupełnienie wszystkich informacji spowoduje dodanie znacznika firmy na Mapach Google. Dzięki temu użytkownicy komputerów i smartfonów szukając usługi lub towaru łatwo namierzą Twoją firmę.

Google Moja Firma umożliwia jeszcze dwa dodatkowe rozwiązania. Pierwsze to dodawanie wpisów, wydarzeń i promocji. Możemy utworzyć wiadomości i oferty, które będą wyświetlać się obok informacji o firmie, a drugi to utworzenie strony internetowej. Korzystając z kreatora można za pomocą kilku kliknięć i poświęcając kilka minut utworzyć własną stronę internetową. Choć adres strony będzie w skomplikowanej na polskim rynku domenie ***.bussines.site to i tak warto stworzyć taką stronę. Umieszczenie w niej dodatkowych informacji spowoduje większe zainteresowanie ze strony klientów i lepszą widoczność firmy.

Licencja: Creative Commons