Chcesz dobrze wyglądać i czuć się doskonale już tej wiosny? Świetna forma nie przyjdzie sama - wypracuj sobie zdrowe nawyki, które pomogą ci ją osiągnąć. 

Data dodania: 2019-02-08

Wyświetleń: 825

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

10 zdrowych nawyków, które warto wdrożyć jeszcze przed wiosną

Oto 10 nawyków, które powinieneś wdrożyć, by powitać wiosnę w nowej odsłonie. 

1. Jedz śniadania

Pierwszy posiłek powinien dostarczyć ci odpowiednią dawkę energii na resztę dnia.  Zadbaj, o spożycie pełnowartościowego posiłku, w którym znajdzie się jak najmniej pustych kalorii i węglowodanów, które dają „kopa” na chwilę, a po godzinie od ich spożycia, czujesz się bardziej ospale, niż przed posiłkiem.

2. Dziel posiłki

Zdrowa dieta, to nie jest głodzenie się przez cały dzień. Takie postępowanie skutkuje na ogół napadem wilczego głodu wieczorem, kiedy to jesz wszystko co masz w zasięgu, a twoje ciało to odkłada na kolejny głodny dzień. Niestety zwykle jesz więcej, niż zdołasz potem spalić.

3. Unikaj niezdrowego podjadania

Jeśli lubisz chipsy, słodycze, paluszki – zapomnij o tym. Podjadanie to twój wróg. Początki mogą być ciężkie, ale z czasem unikanie przekąsek stanie się twoim pożytecznym nawykiem żywieniowym.

4. Jedz więcej warzyw

Warzywa i owoce powinny być elementem codziennej diety i w miarę możliwości każdego posiłku.
Nie zawierają wielu kalorii, za to mnóstwo pożytecznych witamin i minerałów. 

5. Przynajmniej raz w tygodniu jedz ryby

Nie zastąpisz tego tranem w kapsułkach, ponieważ ryby, to nie tylko pożyteczne kwasy tłuszczowe.

6. Kiedy możesz, rezygnuj z dojazdów samochodem

Dotyczy to również komunikacji miejskiej. 
Wychodź odpowiednio wcześnie i idź pieszo, jeśli tylko możesz. Z czasem polubisz i docenisz ten sposób przemieszczania się – poczujesz się bardziej lekko i świeżo przystępując do codziennych obowiązków.

7. Poświęć czas na gimnastykę

Przynajmniej 15 minut dziennie poświęć na rozciąganie mięśni i proste, nieforsowne ćwiczenia gimnastyczne. To bardzo niewiele, a pomoże Ci czuć się lżejszym już po kilku tygodniach. 

8. Zasypiaj zawsze o tej samej porze

Dobry sen, to dobry dzień. Wypracuj sobie więc nawyk chodzenia spać zawsze o tej samej porze i poświęcania na sen ilości czasu, która pozwala ci wstać rano wypoczętym. 

9. Zamień codzienne moczenie w wannie na prysznic

Jeśli jesteś zwolennikiem wanny nie zapominaj, że moczenie skóry pozbawia ja naturalnej wilgoci i wysusza. 

10. Znajdź czas na codzienne wyciszenie

Bez względu na to, jak to nazwiesz – znajdź codziennie godzinę dla siebie. 
Czytaj, medytuj, bądź po prostu leż w ciszy i marz. Osoby, które przyswoiły sobie ten pożyteczny nawyk, cechuje większy optymizm, spokój, opanowanie i pozytywny stosunek do życia. 

Jeśli chcesz być gotów na wiosnę, zacznij wprowadzanie pożytecznych nawyków już dziś.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena