W dzisiejszych czasach dobra reklama stanowi o sukcesie firmy. Musi być skuteczna i przede wszystkim potrafi mówić językiem klienta, aby skierować jego uwagę na określony produkt lub usługę. Wówczas, z pomocą przychodzi nam copywriting, który staje się obecnie bardzo popularnym zawodem.

Data dodania: 2018-01-10

Wyświetleń: 1712

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 2

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Copywriter - mistrz słowa pisanego

Kiedyś pojęcie związane bardziej z reklamą, opierające się na szeregu zabiegów niezbędnych do jej tworzenia. Teraz, często łączone z funkcją redaktora. Jednakże, wymyślanie haseł reklamowych, scenariuszy medialnych, promowanie kampanii czy pisanie tekstów na strony internetowe, wyjątkowych artykułów lub opisów produktów to nie jedyny zakres działalności osób, które specjalizują się tym  w konkretny sposób. Niezwykle ważny element stanowi tutaj kreatywność. To ona jest miernikiem tego, jakie korzyści w przyszłości będzie przynosił zamierzony wcześniej cel.

Copywriter jest pewnego rodzaju artystą nadającym słowom życie i od niego zależy z jaką mocą powędrują w świat. Skrupulatnie śledząc zachowania oraz preferencje klientów na danym rynku musi celnie trafić w ich gusta. Głównie za pomocą tekstu, zawierającego oryginalne, a zarazem chwytliwe treści. Warto też dodać, że takimi twórcami zostają nie tylko ci, którzy ukończyli kierunki dziennikarskie, ale również osoby, odkrywszy swój talent, uwielbiające po prostu pisać. Wykorzystując możliwości jakie oferuje nam dzisiejsza technologia oraz Internet, coraz częściej spotykamy się z tak zwanymi wolnymi strzelcami. Freelancerem nazwiemy osobę nie pracującą na etacie, lecz podejmującą się realizacji zleceń z różnych dziedzin, nierzadko zajmuje się też szeroko pojętym copywritingiem. Owszem, zajęcie czasochłonne i z pozoru ryzykowne, choć z drugiej strony, w przypadku pozyskania wielu klientów, niezwykle opłacalne.

Dlaczego więc nie zostać freelancerem czy copywriterem? Wspomniany Internet umożliwia nam zdalną pracę, bez wychodzenia z domu. Jesteśmy szefami własnego wachlarza usług. Co więcej, dzięki temu, możemy zarabiać, a w zależności od naszego podejścia i zaangażowania, miesięczne kwoty ze zleceń nieraz są w stanie przewyższyć minimalne wynagrodzenie pracy na etacie. Dużym atutem jest także zdobywanie sporej ilości wiedzy, ponieważ, pisząc teksty w różnych tematykach, poznajemy zagadnienia, z którymi wcześniej nie mieliśmy styczności. Taka forma pracy może być całkiem ciekawym przedsięwzięciem. Człowiek zainspirowany pomysłami klientów stale się rozwija, a przy okazji robi to, co kocha, zamieniając w magiczny sposób słowa w świetny biznes.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena