Od kilku lat automatyzacja marketingu stawia na polskim rynku pierwsze kroki. Korzystają z niej korporacje, a coraz częściej również małe i średnie przedsiębiorstwa. Czym jest marketing automation i jakie niesie ze sobą korzyści?

Data dodania: 2017-08-14

Wyświetleń: 1609

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Marketing automation - 10 dowodów na to, że powinieneś zastosować go w swojej firmie

Czym jest automatyzacja marketingu?

Automatyzacja marketingu, to - najprościej mówiąc - zbiór procesów, które usprawniają działania marketingowo-sprzedażowe w przedsiębiorstwach. Na podstawie twardych danych z różnych obszarów firmy, tworzony jest - w podstawowej wersji marketing automation - prosty algorytm, który pozwala kierować automatyczne komunikaty do grup docelowych, bazując na informacjach, jakie na ich temat zostały zgromadzone w bazie. Zwykle cały proces automatyzacji działa tak, że JEŚLI użytkownik lub klient wykonał daną aktywność, TO trafia do danej grupy odbiorców, do których zostaje automatycznie skierowany przypisany uprzednio przekaz lub schemat działania. Choć w Polsce, automatyzacja marketingu, wciąż stosowana jest przede wszystkim w e-mail marketingu, to nie jest to jedyny obszar, w którym może być wdrożona. Można równie dobrze zautomatyzować SMS marketing, a także powiadomienia typu push. Jak to w przypadku nowych technologii bywa, w automatyzacji marketingu nie ma rzeczy niemożliwych - pod warunkiem, że osoba za nią odpowiedzialna posiada wiedzę, doświadczenie i narzędzia, które pozwalają na integrację nieskończonej ilości bazy danych w celu dotarcia z jak najbardziej trafnym komunikatem do odbiorcy.

Zalety marketing automation

Automatyzacja marketingu jest tematem naprawdę szerokim. Jednak większość osób, które spotykają się z nim po raz pierwszy, interesują przede wszystkim korzyści, jakie dla ich biznesów może przynieść marketing automation. A tych jest całkiem sporo. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich, na podstawie których łatwo jest podjąć decyzję, czy automatyzacja marketingu powinna zostać wdrożona w przedsiębiorstwie:

  • możliwość zautomatyzowanego pozyskiwania dużej ilości leadów, tworzenia z nimi relacji i podtrzymywania jej nawet przez długi czas, aż do przekształcenia ich w klientów, a także wyrabianie w nich tendencji do zaangażowania i lojalności,
  • możliwość zwiększenia wydajności marketingu i sprzedaży, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów, jakie generują, w tym kosztu, jakim jest czas,
  • możliwość zwiększenia zysków i poprawy wyników, przy jednoczesnej redukcji czasu i ilości pracy,
  • możliwość zwiększenia konwersji,
  • możliwość targetowania w bardzo dokładny sposób, na podstawie segmentacji i scoringu (przyznawaniu określonej punktacji określonym leadom),
  • możliwość prostej dosprzedaży (up-sellingu) produktów lub usług,
  • możliwość optymalizowania i crossowania wielu działań w lejku marketingowo-sprzedażowym,
  • możliwość wprowadzania zmian na każdym etapie, dzięki elastyczności systemu,
  • możliwość zastąpienia czasochłonnych działań zautomatyzowanymi procesami i wykorzystania potencjału swojego lub pracowników do innych czynności,
  • możliwość wprowadzenia nowych wskaźników weryfikacji skuteczności prowadzonych działań.

Zanim jednak na dobre podejmie się decyzję o wdrożeniu automatyzacji marketingu w przedsiębiorstwie, warto stworzyć podwaliny w postaci strategii, w której ujęte zostaną przede wszystkim: cele, persony, plan, harmonogram, KPI, budżet i inne zasoby. Bowiem zaimplementowanie nawet najlepszego na rynku systemu do marketing automation, przez podjęcia kluczowych decyzji strategicznych i spisania ich, nie ma najmniejszego sensu i szansy na długookresowe powodzenie. Więcej informacji na temat automatyzacji marketingu zaczerpnąć można ze strony https://marcinkordowski.com/marketing-automation-wprowadzenie/.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena