Bardzo często zdarza się, że właściciele firm bagatelizują kwestię zaprojektowania logo firmy, co w późniejszym czasie wpływa na sukces i wizerunek firmy. Firma, która będzie miała mało ciekawe logo, będzie w oczach klientów wyglądać nierzetelnie i amatorsko. Przede wszystkim przedsiębiorca nie powinien samodzielnie brać się za stworzenie logo, tylko wynająć fachowca, czyli grafika komputerowego.
Po co nam grafik komputerowy?
Każdy właściciel firmy na pewno ma wstępną wizję tego, jak powinno wyglądać logo. Profesjonalny grafik komputerowy właśnie o to powinien zapytać w pierwszej kolejności. Praca grafika polega na tym, by wizję przekształcić w konkretny kształt i kolory. Relacja przedsiębiorca-grafik powinna więc opierać się na rozmowie. By grafik mógł zaprojektować estetyczne i spójne logo, musi pozyskać jak najwięcej informacji o marce, którą logo miałoby reprezentować. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ źle zaprojektowane logo może zniechęcić klientów do marki. Prosty przykład: jeśli zajmujemy się sprzedażą ziół, powinniśmy mieć logo w stonowanych, naturalnych kolorach. Jeśli jednak prowadzimy działalność w dynamicznej branży, np. prowadzimy dyskotekę, możemy sobie pozwolić na odważne kolory w logo firmy.
Okazuje się, że charakter naszej działalności ściśle wpływa na to, jak będzie wyglądało logo. Profesjonalny grafik komputerowy zbierze i przeanalizuje informacje o marce i na podstawie tego, zaproponuje ciekawe logo.
Jeśli już zdecydujemy się na znak rozpoznawczy naszej firmy, czas pomyśleć o upominkach reklamowych, na których logo miałoby się znaleźć.
Upominki reklamowe - niezbędne w planie marketingowym
Jest mnóstwo sposobów na reklamę własnej firmy. Możemy się zdecydować na reklamy telewizyjne, radiowe lub prasowe, ale w tym przypadku musimy się liczyć z większymi kosztami. Przede wszystkim zależy nam, aby nasi klienci rozpoznawali i pamiętali o naszej marce. Dlatego tak ważne jest przekazanie części środków na reklamę na przydatne gadżety. Musimy wybierać takie gadżety, na których nasze logo będzie widoczne - tylko w ten sposób utkwi ono w pamięci naszych klientów. Nie bez znaczenia jest także jakość gadżetów. Słabej jakości gadżet, który będzie bezużyteczny i nieestetyczny, na pewno nie wpłynie pozytywnie na wizerunek naszej firmy.
Okazuje się, że logo naszej firmy oraz upominki reklamowe mają ogromny wpływ na wizerunek marki. Każdy klient zwraca uwagę na jakość, więc musimy decydować się na najlepsze rozwiązania. Nie oszczędzajmy budżetu na reklamę firmy. Wybierzmy profesjonalnego grafika i wybierzmy oryginalne i dobrej jakości gadżety. Tylko w ten sposób wpłyniemy na sukces firmy. Jeśli marka będzie dobrze postrzegana przez klientów, możemy liczyć na długofalowe relacje z nimi.