Jedną z tradycyjnych i wciąż żywych form reklamy są gadżety czy upominki reklamowe. Korzystają z nich zarówno największe, światowe marki jak i nieduże lokalne firmy. Gadżety reklamowe można zdefiniować jako proste przedmioty niedużej wartości, które pełnią rolę upominku dla klienta, kontrahenta, czy nawet przypadkowej osoby, które może stać się potencjalnym klientem. Wręczanie upominków tego typu ma na celu skłonić do skorzystania z oferty, może być wyrazem wdzięczności i podziękowania za dotychczasowe zaufanie, może być narzędziem podtrzymywania czy budowania dobrych relacji.
Gadżety reklamowe sponsorowane zwykle posiadają specjalny nadruk czy grawer, który identyfikuje markę i przypomina o niej. Logo można umieścić praktycznie na każdym upominku, dzięki czemu możliwe jest także podniesienie prestiżu firmy.
Jak wykorzystać gadżety reklamowe do kreatywnej kampanii?
Załóżmy, że prowadzisz działalność w dziedzinie sztuki i organizujesz występy czy teatrzyki dla dzieci. Głównym targetem będą zapewne przedszkola, kluby malucha, szkoły, ośrodki wychowawcze dla dzieci. Występując dla maluchów, warto zadbać przy okazji o ich dobre samopoczucie, czym również wzbudzimy przychylność ze strony opiekunów i nauczycieli. W celu stworzenia przyjemnej atmosfery można obdarować dzieci drobiazgiem, który wymaluje uśmiechy na ich twarzach. W zależności od wieku mogą to być pluszaki, breloczki, kredki czy flamastry, notesiki, proste gry i wiele innych. Taka postawa może wzbudzić większe zaufanie wśród opiekunów i poskutkować nawiązaniem długotrwałej współpracy.
Innym przykładem może być działalność w branży wykończenia i wystroju wnętrz. Przede wszystkim aby zdobywać klientów i utrzymywać dobre relacje z klientem trzeba wykazać się zdolnościami i sumiennie podchodzić do swojej pracy, dotrzymywać terminów, współpracować z klientami realizując ich plany i marzenia. Dając klientom gratisy, dodatkowo wpływamy na poprawę relacji i budujemy jeszcze trwalsze więzi biznesowe, do których warto wprowadzić nieco uśmiechu i pozytywnych emocji. Gadżety i upominki z grupy dekoracji i elementów wystroju wnętrz na pewno będą mile odebrane. Przykładem mogą być eleganckie świeczki zapachowe, grille, komplet narzędzi kuchennych, nowoczesna stacja pogody, komplet ręczników. Tutaj pomysłów może być naprawdę sporo.
Jak widać wykorzystanie reklamowych upominków jest dość prostym zabiegiem, który bezpośrednio wpływa na odbiór firmy przez klientów, poprawia i buduje relacje. Dodatkowo gadżety utrwalają pamięć o firmie, co dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo dalszych poleceń rodzinie i znajomym. Upominki tego typu są miłym gestem, a gesty takie zawsze są bardzo dobrze odbierane. Warto to wykorzystać w biznesie.