0
głosów
- +

Spirulina - na niedobór żelaza i nie tylko.

Autor:

Aktualizacja: 18.09.2008


Kategoria: Zdrowie / Zdrowe Odżywianie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 3306 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Spirulina - niebieskozielona alga, obecna w wielu produktach medycznych. Jej właściwości wykorzystywane są przy niedoborze żelaza, braku witamin czy też beta-karotenu.


We współczesnych czasach, otaczające nas środowisko zawiera mnóstwo toksycznych substancji -zanieczyszczone powietrze, przetworzona żywność, skażona woda czy też stresujący tryb życia to podstawowe czynniki szkodzące zdrowiu i powodujące różnego rodzaju schorzenia. Dlatego, dbając o swoje zdrowie powinniśmy zastanowić się nad swoim odżywianiem. Jednym z produktów, który powinniśmy włączyć do naszej kuchni jest spirulina.

Dlaczego spirulina?

- podstawowy budulec to pełnowartościowe białko z alg. Spirulina zawiera go więcej niż wołowina czy wieprzowina.
- profilaktyka i leczenie anemii spowodowanej poprzez Dlaczego niedobór żelaza
- zawartość beta-karotenu (witamina A), większa niż w marchewce
- zawartość witamin B1, B2, B12
- posiada wartości zapobiegające nadciśnieniu jak i chorobom serca

Jak widać, ta niebieskozielona alga ma w sobie tak dużo zalet, iż nie sposób przejść koło tego obojętnie. Zawierając ponad 4000 różnych związków takich jak witaminy, minerały i inne składniki odżywcze stała się celem badań wielu naukowców.

Oprócz już wymienionych cech spiruliny niesamowicie ważnym czynnikiem docenianym w zdrowym odżywianiu jest przyswajalność wymienionych witamin i minerałów.

Dla kogo Spirulina?

- Dla cukrzyków. Witaminy A, B1, B2, B5, B6, B12 i C i minerały Potas, Mangan, Magnez, Cynk oraz beta-karoten to składniki, które powinny występować w menu diabetyków, a wszystkie wymienione składniki posiada spirulina
- Dla alergików. Kwas pantotenowy w tej zielononiebieskiej aldze, przyczynia się do zapobiegania przed alergiami.
- Dla osób starszych. Ciągły uszczerbek składników odżywczych i regeneracyjnych (protein, soli mineralnych i witamin) przy jednoczesnym osłabieniu potencjału wchłaniania tych substancji, a także okres menopauzy może poważnie wywierać wpływ na organizm starzejącej się osoby. Spirulina uznawana jest za pożywienie, które w znacznej mierze utrzymuje organizm w dobrej kondycji.
- Dla osób zagrożonych nowotworem. Zawarty w spirulinie Beta-karoten zapobiega chorobom nowotworowym, a pytocjanina i chlorofil hamują rozwój komórek rakowych.

Polecam bo sam stosowałem

Lista Tagów:

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij