-1
głosów
- +

Pierwszy raz w hotelu – jak się zachować?

Autor:

Aktualizacja: 10.11.2016


Kategoria: Turystyka i Wypoczynek / Noclegi i Hotele


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 1 głosów ujemnych
  • 3378 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CR <span class="normal">Wszelkie prawa zastrzeżone. Artykuł może być opublikowany jedynie na Artelis. Zabronione jest pobieranie artykułu i korzystanie z niego bez pismnej zgodny autora i serwisu Artelis.pl&nbsp;</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Pierwszy raz w hotelu – jak się zachować?

Nie każdy z nas musi wyjeżdżać w podróże służbowe i wybierać wakacje all-inclusive. Dlatego pierwsza wizyta w hotelu może dla niektórych być stresująca, z obawy przed popełnieniem jakiegoś faux-pas. Hotel to w końcu specyficzne miejsce, rządzące się swoimi zasadami. Warto poznać najważniejsze z nich, by móc zachowywać się swobodnie i cieszyć się z pobytu.


Rezerwacja

Można je dokonać za pośrednictwem specjalnego serwisu-pośrednika lub bezpośrednio w hotelu. Co będzie tańsze? Nie ma tu reguły. Trzeba po prostu samemu przejrzeć oferty i wybrać tę najkorzystniejszą. Podczas rezerwacji zwykle trzeba podać numer karty kredytowej oraz zapłacić za pierwszą noc.

Przyjazd

W hotelu o wysokim standardzie podejdzie do nas portier, pomoże wysiąść z samochodu i przytrzyma drzwi wejściowe, wskaże także recepcję. Tam trzeba się zameldować. Osoba z recepcji może także pobrać depozyt (z karty lub w gotówce) na poczet korzystania z dodatkowych usług hotelu. W hotelach o lepszym standardzie z bagażem pomaga tzw. chłopiec hotelowy, w gorszych trzeba poradzić sobie samemu.

W pokoju

Jako goście możemy korzystać z całego wyposażenia, ale zabrać ze sobą możesz tylko niektóre rzeczy, to jest takie przeznaczone do jednorazowego użytku (kosmetyki, akcesoria łazienkowe itp.) oraz gadżety hotelowe (długopis, papeteria itp.). Na miejscu muszą pozostać ręczniki, szlafrok, wieszaki, naczynia. Należy bezwzględnie przestrzegać ciszy nocnej (zwykle obowiązuje w godzinach 22-6). Za wszelkie dodatkowe usługi (np. pranie, prasowanie, pastowanie butów, korzystanie z minibaru) trzeba dodatkowo płacić – w pokoju powinien znajdować się cennik. Jeżeli nie chcemy, by pokój sprzątnięto, trzeba na drzwiach umieścić stosowną wywieszkę (również powinna być w pokoju). Ręcznik zostawiony na ziemi jest prośbą o jego wymianę. Cenne rzeczy najlepiej przechowywać w sejfie lub w depozycie na recepcji.

Napiwki

Przyjęło się, że obsługa hotelowa powinna otrzymać napiwki. Nie jest to obowiązkiem, ale na pewno miłym gestem. Portiera i bellboya można obdarować przy przyjeździe i odjeździe, pokojówkę codziennie lub zbiorczo na koniec, kelnera z room service'u – każdorazowo. Kwoty nie muszą być wysokie.

Pomoc

Nikt nie będzie oczekiwał, że znać będziemy wszystkie zasady hotelowego savoir vivre'u, wystarczy, że będziemy mili, uprzejmi i taktowni. Pracownicy hotelu są po to, by nam pomagać, wystarczy tylko do nich się zwrócić. W lepszych hotelach istnieje specjalnie do tego stworzone stanowisko – concierge.


Podobał Ci się artykuł?
-1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij