Nie każdy z nas musi wyjeżdżać w podróże służbowe i wybierać wakacje all-inclusive. Dlatego pierwsza wizyta w hotelu może dla niektórych być stresująca, z obawy przed popełnieniem jakiegoś faux-pas. Hotel to w końcu specyficzne miejsce, rządzące się swoimi zasadami. Warto poznać najważniejsze z nich, by móc zachowywać się swobodnie i cieszyć się z pobytu.

Data dodania: 2016-11-10

Wyświetleń: 6653

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Pierwszy raz w hotelu – jak się zachować?

Rezerwacja

Można je dokonać za pośrednictwem specjalnego serwisu-pośrednika lub bezpośrednio w hotelu. Co będzie tańsze? Nie ma tu reguły. Trzeba po prostu samemu przejrzeć oferty i wybrać tę najkorzystniejszą. Podczas rezerwacji zwykle trzeba podać numer karty kredytowej oraz zapłacić za pierwszą noc.

Przyjazd

Osobiście najczęściej kupuję bilety lotnicze, ponieważ często z lotnisk są transfery do hoteli. W hotelu o wysokim standardzie podejdzie do nas portier, pomoże wysiąść z samochodu i przytrzyma drzwi wejściowe, wskaże także recepcję. Tam trzeba się zameldować. Osoba z recepcji może także pobrać depozyt (z karty lub w gotówce) na poczet korzystania z dodatkowych usług hotelu. W hotelach o lepszym standardzie z bagażem pomaga tzw. chłopiec hotelowy, w gorszych trzeba poradzić sobie samemu.

W pokoju

Jako goście możemy korzystać z całego wyposażenia, ale zabrać ze sobą możesz tylko niektóre rzeczy, to jest takie przeznaczone do jednorazowego użytku (kosmetyki, akcesoria łazienkowe itp.) oraz gadżety hotelowe (długopis, papeteria itp.). Na miejscu muszą pozostać ręczniki, szlafrok, wieszaki, naczynia. Należy bezwzględnie przestrzegać ciszy nocnej (zwykle obowiązuje w godzinach 22-6). Za wszelkie dodatkowe usługi (np. pranie, prasowanie, pastowanie butów, korzystanie z minibaru) trzeba dodatkowo płacić – w pokoju powinien znajdować się cennik. Jeżeli nie chcemy, by pokój sprzątnięto, trzeba na drzwiach umieścić stosowną wywieszkę (również powinna być w pokoju). Ręcznik zostawiony na ziemi jest prośbą o jego wymianę. Cenne rzeczy najlepiej przechowywać w sejfie lub w depozycie na recepcji.

Napiwki

Przyjęło się, że obsługa hotelowa powinna otrzymać napiwki. Nie jest to obowiązkiem, ale na pewno miłym gestem. Portiera i bellboya można obdarować przy przyjeździe i odjeździe, pokojówkę codziennie lub zbiorczo na koniec, kelnera z room service'u – każdorazowo. Kwoty nie muszą być wysokie.

Pomoc

Nikt nie będzie oczekiwał, że znać będziemy wszystkie zasady hotelowego savoir vivre'u, wystarczy, że będziemy mili, uprzejmi i taktowni. Pracownicy hotelu są po to, by nam pomagać, wystarczy tylko do nich się zwrócić. W lepszych hotelach istnieje specjalnie do tego stworzone stanowisko – concierge.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena