Przeciętny samochód polskiego prezesa zarządu lub członka rady nadzorczej nie bez powodu dość słono kosztuje. Firma badawcza Kinebaum przeprowadziła raport, z którego wynika, że średnia cena takiego samochodu wynosi około 200 000 zł. 

Data dodania: 2016-10-25

Wyświetleń: 1046

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Samochód firmowy - wizytówka przedsiębiorstwa

Biorąc pod uwagę reprezentacyjną rolę, jaką pełni samochód, nie dziwi fakt, że przedsiębiorstwa nie oszczędzają na takich wydatkach.

Choć stare powiedzenie mówi „nie oceniaj książki po okładce”, wszyscy, a szczególnie przedsiębiorcy, doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest „pierwsze wrażenie”. Flota pojazdów to jeden z nieodzownych elementów wizerunku dużej firmy. Potencjalni klienci bardzo często zwracają bowiem uwagę nie tylko na to, czym jeździ nie tylko prezes firmy, ale również przedstawiciel handlowy lub dostawca. Wiele osób podświadomie dobrą markę samochodu łączy z dobrą kondycją finansową firmy. Tym samym takie przedsiębiorstwo jawi się jako bardziej wiarygodne. 

Jaka branża i stanowisko, taki samochód

Awans w firmie wiąże się zazwyczaj ze zmianą auta na lepsze. Od jakiegoś czasu widać w Polsce tendencje znaną na zachodzie już od wielu lat – im bardziej kluczowe stanowisko, tym bardziej prestiżowe auto służbowe. 

Wygląd samochodu ma znaczenie niemal dla każdej firmy zatrudniającej więcej niż 20 pracowników, jednak istnieją branże, wśród których reprezentacyjność floty liczy się szczególnie. Mowa tutaj o firmach reprezentujących sektor finansowy. Firmy, których praca polega na zarządzaniu finansami, za sprawą dobrego wizerunku potwierdzają, że obracają dużym kapitałem – tym samym udowadniają, że są dobre w tym, czym się zajmują. 

Dobranie odpowiednich modeli samochodów do floty jest bardzo często przemyślanym elementem strategii budowania dobrego wizerunku w oczach klientów. Inny samochód sprawdzi się we wspomnianej branży finansowej, a inny w marketingowej, w której liczy się przede wszystkim kreatywność. Z tego względu przedstawiciele agencji reklamowych wybierają często designerskie samochody wyróżniające się wyjątkowym stylem. Sportowe coupe często kojarzą się natomiast z innowacyjnością i osiąganiem celi. 

Długoterminowy wynajem samochodów osobowych coraz popularniejszy

Na polskim rynku z roku na rok pojawia się coraz więcej firm oferujących krótkoterminowy lub długoterminowy wynajem samochodów osobowych, a nieraz również i dostawczych. Na zachodzie takie usługi już od wielu lat cieszą się ogromną popularnością. By wynająć samochód wystarczy okazać dowód tożsamości i prawo jazdy oraz wypełnić prosty formularz. Firma nie musi wykazać się zdolnością kredytową, jak ma to miejsce w przypadku leasingu. Nic więc dziwnego, że firmy korzystają z możliwości wynajmu reprezentacyjnych samochodów, które po wygaśnięciu umowy, bez przeszkód mogą wymienić na inne modele. 

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” - to stare powiedzenie ma w sobie bardzo wiele prawdy. Dlatego prędzej, czy później każda rozwijająca się firma, zaczyna inwestować we własną flotę. Na szczęście, dzięki ofertom leasingu i wynajmowi samochodów, przedsiębiorstwa mogą rozwijać swoje zasoby, bez jednorazowego wkładu dużej ilości gotówki. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena