Jeśli auto spala 20 l benzyny na setkę, a w przypadku terenówek z dużymi silnikami nie jest to nadzwyczajny wynik, jazda na gazie może znacząco podratować budżet. Ale ostrzegamy: kompromis będzie bolesny! Montaż zbiornika o poj. 45 litrów nie ma sensu, bo zużycie gazu jest wyższe od spalania benzyny o 20-30 proc., a nie chcemy przecież, jeżdżąc po mieście, tankować co 150 km. Raczej zamontujmy butlę 80-100 litrową, rezygnując z dużej części bagażnika. Pamiętajmy, że butli nigdy nie napełnia się w 100 proc. Specjalny zawór odcina możliwość dalszego tankowania, gdy gaz w postaci płynnej zajmuje 80-85 proc. pojemności zbiornika.
Mając silnik V6 lub V8, nie żałujmy na najbardziej wydajny parownik. W przeciwnym razie podczas przyspieszania będzie dochodzić do zubożania mieszanki paliwowej i niekontrolowanego wzrostu temperatury
w komorach spalania. Jednostka napędowa na dłuższą metę tego nie wytrzyma. W przypadku wtrysku gazu kluczowa jest jakość wtryskiwaczy, a te dobre, np. marki Keihin, są drogie – niestety, im więcej cylindrów ma silnik, tym większy wydatek.
Jeżeli auto jeździ w terenie, nie sprawdzi się typowy montaż niezabezpieczonej instalacji elektrycznej. Elektrykę należy dodatkowo ochronić, a to, co się da (w tym sterownik), przenieść do wnętrza i umieścić jak najwyżej, choćby pod dachem.
Elementy instalacji: co i gdzie zamontować - W większości aut 4x4 montaż butli pod podwoziem ani w miejscu koła zapasowego albo jest niemożliwy, albo niepraktyczny ze względu na niewielką pojemność takiego zbiornika. Rezygnujemy więc z bagażnika – butlę można zamontować w poprzek, ale często – jeśli siedzenia dają się złożyć – lepiej wzdłuż auta. Pamiętajmy, aby wlew gazu zamontować w takim miejscu, żeby nie urwać go podczas jazdy po dołach. Elementy instalacji nie powinny ograniczać prześwitu.
Sposób montażu instalacji LPG określa załącznik nr 9 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia z późn. zmianami.
Zgodnie z rozporządzeniem montaż instalacji gazowej nie może zakłócać pracy podstawowego układu zasilania. Złącza instalacji muszą być tak zamontowane, aby możliwa była łatwa kontrola ich szczelności. Instalacja nie może zmniejszać prześwitu auta i żaden z elementów nie może znajdować się bliżej niż 0,2 m od jezdni, jeśli nie jest chroniony inną częścią pojazdu znajdującą się niżej. Wylot rury wydechowej nie może być skierowany w kierunku elementów instalacji. Zbiornik gazu musi być zamontowany tak, aby nie ulegał przemieszczaniu pod wpływem opóźnień i przyspieszeń pojazdu – zarówno wzdłużnych, jak i bocznych. Butla nie może być zainstalowana z przodu auta, a wlew musi być dostępny z zewnątrz lub po otwarciu maski silnika.
Butla i przewody gazowe nie mogą być umieszczone bliżej niż 0,1 m od wydechu, chyba że zastosowano osłonę termiczną. Przewody gazowe nie mogą ocierać się o inne elementy i nie mogą przebiegać w pobliżu miejsca przeznaczonego do podnoszenia pojazdu. Jeżeli silnik wyposażony jest w elektroniczny układ wtryskowy, instalacja też musi być sterowana elektronicznie. Montaż instalacji z używanych części jest możliwy, ale tylko przez warsztat, który wręczy zaświadczenie o homologacji sposobu montażu i fakturę za usługę. Parkowanie aut z instalacjami LPG w garażach może być ograniczone przez ich zarządców.