Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy jak ważnym elementem wizerunku jest wizytówka. W tym artykule postaramy się przybliżyć jej funkcje.

Data dodania: 2016-10-20

Wyświetleń: 950

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wizytówka pozwala na przedstawienie się drugiej osobie, poinformowanie jej o tym kim jesteśmy, jakie zajmujemy stanowisko, jakie posiadamy umiejętności i czym zajmuje się nasza firma. Ten sposób prezentowania się wpływa na to, jak potencjalni kontrahenci postrzegają nas lub naszą firmę. W związku z tym niezbędne jest odpowiednie dostosowanie charakteru wizytówki do wizerunku, jaki firma chce przedstawiać na rynku. A wybór jest przeogromny – począwszy od różnych materiałów z jakich mogą być wykonane wizytówki, poprzez zastosowane rozmiary blankietu, kolory, czcionki, na metodzie wydruku kończąc. 

Podstawowym podłożem, z jakiego wykonuje się wizytówki jest papier. Może on być gładki, ozdobny lub satynowany i mieć rozmaite kolory. Kształt wizytówki wykorzystywanej zazwyczaj to jeden z dwóch wymiarów: 90x50mm bądź 85x55mm (tak zwany format euro). Niemniej nie jest koniecznością, aby wizytówka miała właśnie taki kształt. To od kreatywności osoby projektującej zależy finalny efekt.

Projekt wizytówki to sprawa z pozoru prosta, niemniej po dogłębnym przyjrzeniu się, okazuje się, że proces tworzenia jest w gruncie rzeczy skomplikowany.

Podobnie rzecz ma się z ilością umieszczonej na niej słów. W przypadku wizytówki osobistej wystarczy imię, nazwisko właściciela i dodatkowe informacje kontaktowe (adres, email, telefon). Czasem umieszcza się na nich również tytuł naukowy. Wizytówka ofertowa powinna zawierać logo przedsiębiorstwa, imię, nazwisko i stanowisko właściciela, dane kontaktowe, informacje o tym, co oferuje firma i ewentualne odniesienie do internetowego bloga, na którym można znaleźć szczegółową ofertę. Umieszczanie na niej większej ilości informacji – NIP, REGON, kilku adresów email, numerów kont bankowych – doprowadzi do tego, że wizytówka będzie nieczytelna.

Czterema najpopularniejszymi obecnie metodami druku wizytówek są: druk cyfrowy, offsetowy, sitodruk i termodruk.

Druk cyfrowy jest opłacalny przy wydruku małej ilości wizytówek. Ponadto pozwala na szybkie uzyskanie wysokiej jakości wydruków w atrakcyjnej cenie i umożliwia personalizację poszczególnych egzemplarzy wizytówek.

Druk offsetowy jest konkurencyjny cenowo przy produkcji wysokich nakładów – 1000 sztuk wizytówek.

Sitodruk pozwala na zastosowanie do wydruku wizytówek zróżnicowanego podłoża i kolorystyki.

Termodruk pozwala na nadrukowanie tekstu na dziwnych formach wizytówki – wklęsłych bądź wypukłych.

Olbrzymie możliwości w projektowaniu blankietów wizytowych sprawiają, że każda osoba może dostosować je do swojego wizerunku. Warto poświęcić na to trochę czasu, bo dobra wizytówka może przynieść wiele korzyści.

Dobra drukarnia internetowa oferuje oprócz wydruków również projektowanie materiałów reklamowych. Warto zatem szukać właśnie takich specjalistów, aby być pewnym, że efekt końcowy będzie wyjątkowy, a każda rozdana wizytówka będzie podnosić prestiż przedsiębiorstwa.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena