Największą na świecie bazą profesjonalistów, która w 2016 roku przekroczyła liczbę 400 milionów użytkowników? Oczywiście. Globalną siecią służącą nawiązywaniu relacji zawodowych i biznesowych? Również. Przestrzenią, której zwiększamy swoje szanse na rynku pracy, poprzez umieszczenie elektronicznego CV z możliwością potwierdzenia naszych kompetencji przez dziesiątki innych użytkowników? Tak, to wszystko prawda. Dziś spojrzymy jednak na funkcjonalność Linkedin z innej, mniej oczywistej, a zyskującej na znaczeniu perspektywy - potraktujemy portal jako narzędzie promocji własnej firmy.
Dlaczego warto promować firmę na Linkedin?
Szczególnie w przypadku promocji B2B ogromną przewagę Linkedin nad innymi mediami społecznościowymi jest profesjonalny charakter portalu, na którym użytkownikom najdalej do anonimowości. Przy pomocy profilu reprezentują nie tylko siebie jako profesjonalistów, ale również jako pracowników firm, w których są zatrudniane. Stwarza to więc ogromny potencjał do targetowania reklam, oczywiście pod warunkiem, że zależy nam na dotarciu przede wszystkim do osób lepiej sytuowanych zawodowo i materialnie, a także posiadających określoną moc decyzyjną w swojej organizacji. Unikatowy charakter portalu wpływa również na wyższy poziom zaufania do prezentowanych na nim treści, w porównaniu do Facebooka i innych mediów społecznościowych.
Jak promować firmę na Linkedin?
Obecnie Linkedin oraz dostępne tu możliwości promocji osiągnęły znaczenie, które trudno bagatelizować przy doborze strategii marketingowej, również w przypadku małych i średnich firm, a nawet jednoosobowej działalności. A wspomniane możliwości są naprawdę duże.
Posiadanie kompletnego firmowego profilu przede wszystkim uwiarygadnia przedsiębiorstwo, jednak to dopiero początek drogi, bowiem profil jest doskonałym narzędziem content marketingowym. Warto wykorzystać go do publikowania artykułów, filmów, zdjęć i ciekawych linków, dzięki którym zaangażujemy odbiorców o dużym potencjale nabywczym lub decyzyjnym.
Warto postawić na aktywny udział w grupach dyskusyjnych. W przypadku większych firm, może to być zadanie pracowników działu marketingu, którzy wystąpią, jako reprezentanci naszej marki. Wartościowa treść i dyskusje to naturalny sposób na promocję marki do potencjalnych klientów lub współpracowników.
Dobry content obroni się sam, jednak Linkedin to również szeroki wachlarz możliwości szybkiego poszerzenia odbiorców poprzez płatne reklamy. Należą do nich sponsorowane aktualizacje, czyli np. publikacja nowego artykułu eksperckiego, w której poszerzamy grono odbiorców o osoby spoza grona śledzących nasz profil. Inna forma reklamy to FollowAd, czyli graficzna zachęta do śledzenia naszego profilu, złożona ze zdjęcia profilowego oraz profilu naszej firmy. Wiadomości reklamowe za pośrednictwem poczty InMail to kolejne doskonałe narzędzie pozyskiwania leadów. Możliwość ich otrzymywania jest przynajmniej na razie drastycznie ograniczona czasowo, dzięki czemu open rate potrafi sięgać niewyobrażalnego w porównaniu do tradycyjnych mailingów poziomu ponad 50%.
Targetowanie reklamy na Linkedin
Przewaga Linkedin nad innymi formami promocji ujawnia się w precyzyjnym targetowaniu reklamy. Użytkownicy znacznie częściej i w sposób bardziej wiarygodny upubliczniają szczegółowe informacje na temat swojej sytuacji zawodowej. Możemy więc targetować reklamę między innymi po firmie, zajmowanym stanowisku, liczbie kontaktów w sieci, branży, czy słowach kluczowych zawartych w elektronicznym CV. To skarb, szczególnie z punktu widzenia B2B.
Doskonale stargetowana reklama i wartościowy content na Linkedin to prawdopodobnie najskuteczniejsza metoda pozyskiwania wartościowych leadów i budowania pozytywnego wizerunku marki wśród profesjonalistów.
Autor :
PosIT - Marketing Internetowy
Maciej Skibiński