0
głosów
- +

Gorący Hatch czyli Focus RS

Autor:

Aktualizacja: 04.07.2016


Kategoria: Motoryzacja / Motoryzacja


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 3546 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Gorący Hatch czyli Focus RS

Nowy Ford Focus RS to trzecia odsłona serii i model, którym słynna firma chce podbić serca miłośników motoryzacji. Czy nowy hatch z rewolucyjnym systemem trybów jazdy jest "hot"?


Od premiery w Genewie do udostępnienia samochodu w ręce recenzentów i zwykłych kierowców minął niemalże rok. Wiele czekających niecierpliwie osób zadawało sobie pytanie:czy będzie to przełomowy model? Wiele obiecywano sobie po innowacyjnym rozwiązaniu jakim są cztery przełączane tryby jazdy:

-normal

sport

-track

-drift

 

Nowy hot hatch obleczony w piękne, flagowe barwy Nitrous Blue już z zewnątrz przyciąga uwagę. Spore wyloty zderzaka, boczne wcięcia czy potężny dyfuzor nie są na pokaz – wszystkie elementy tego cacka dopracowano przede wszystkim pod kątem funkcjonalności.Wszystko ma służyć lepszej, bardziej efektownej i efektywnej jeździe. Choć wnętrze samochodu niewiele różni się od poprzedniej odsłony nie ma tutaj zaskoczenia – designersko RS trudno coś zarzucić, a delikatne zmiany takie, jak na przykład modyfikacja cyferblatów zapewniają odpowiedni efekt świeżości.

 

Wchodząc do środka


Wygodne fotele zapewniają odpowiedni komfort i odpowiednie trzymanie boczne, a układ kierowniczy dzięki wspomaganiu gwarantuje stosunkowo małe zmęczenie rąk podczas dłuższej jazdy. Kiedy już rozsiądziemy się wygodnie w fotelu i złapiemy kierownicę, nadchodzi czas by wcisnąć pedał gazu i wystartować.I tutaj pierwsze miłe wrażenie: auto jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100km/h w mniej niż 5 sekund. Oczywiście Focusem mogą jeździć nie tylko miłośnicy dużych prędkości – stąd normalny tryb w Drive Mode. Ale o co w ogóle chodzi?

 

Drive Mode to przełączany za pomocą jednego przycisku tryb ustawień samochodu, dostosowujący go do wymagań kierowcy. Normal to standardowe ustawienie pozwalające na zwyczajną, komfortową jazdę. Sport to już sztywniejszy układ kierowniczy (choć opór sprawia wrażenie dość sztucznego), większe wykorzystanie mocy silnika i... hałas. Wydech daje o sobie znać i tutaj zdania są podzielone – wzmocnione głośnikiem wystrzałyz rury wydechowej dla jednych brzmią przyjemnie, innych zaś nieco męczą i irytują.

 

Nie dla każdego

 

Dwa pozostałe tryby to Track przeznaczony na tor wyścigowy i Drift ułatwiający wykonywanie efektownych zakrętów. Producenci podkreślają, że te warianty przeznaczone są do jazdy na torze i powinni się nimi interesować jedynie bardziej zaawansowani kierowcy. Pozwalają one nieco zaszaleć przy zachowaniu komfortu i bezpieczeństwa podczas jazdy. Korzystanie z poszczególnych trybów daje sporo frajdy i adrenaliny. Zabawa z pewnością jest przednia. Nowiutki Ford Focus tohot hatch, który kosztuje 150 tysięcy złotych i zdecydowanie jest wart takiej ceny. Klienci już to czują – przydział nowiutkiego Focusa na Polskę już się rozszedł (całe 78 sztuk).  


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij