Konkurencja pomiędzy giełdami motoryzacyjnymi jest duża, co sprawia, że oferty są coraz bogatsze, a czasem nietypowe. Ciągniki siodłowe, ciężarówki, naczepy, przyczepy, technika rolnicza, maszyny budowlane są tym koniecznym minimum, który powinien być przedstawiony na przyzwoitych giełdach. Oprócz światowych marek, takich jak Mercedes Benz, MAN, DAF, Scania, Volvo również powinny się znaleźć samochody amerykańskich, chińskich, japońskich producentów. Najlepiej aby strona była poświęcona sprzedaży zarówno nowych, jak i używanych pojazdów. Na każdą kategorię cenową znajdzie się swój kupujący. Obecnie najwięcej samochodów używanych sprzedaje się na rynki azjatyckie i afrykańskie. W szczególności dotyczy to pojazdów, które już nie spełniają warunków europejskich i nie mogą być używane na terytorium Unii. Ceny na takie samochody są bardzo niskie, dlatego nie ma żadnego problemu sprzedać ich za granicę.
Jeżeli giełda jest od dawna na rynku i zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach, jest to pewną gwarancją dla klientów. Takie firmy dbają o swoją pozycję i dokładnie sprawdzają zarejestrowanych dealerów. Jednak czasami bardziej korzystne oferty mają nowe giełdy. Na młodych stronach dość często jest również duży wybór ogłoszeń, a rywalizacja za miejsce na rynku sprawiają najlepszy serwis dla każdego klienta i odwiedzającego.
W każdym razie, bądź to znana giełda lub nowa, nikt nie może być do końca zabezpieczony przed oszukaństwem. Przykładem takiego oszustwa jest niedawna afera na stronie międzynarodowej giełdy samochodowej truck1-pl.com. Na forum portalu internauci rozpoczęli gorącą dyskusję dotyczącą jednego z zarejestrowanych dealerów. Hiszpański dealer pod nazwą Admentum mashinery rozmieścił ogłoszenia, które cieszyły się popularnością wśród klientów truck1. Jednak okazało się, ze firmy nie istnieje i po kilku wpłatach Admentum przestali odpowiadać klientom. - Zawsze sprawdzamy dealerów, które rejestrują się na naszej stronie. Admentum mieli adres fizyczny (który później okazał się nieprawdziwy), kilka stron internetowych, prowadzili aktywną korespondencję ze swoimi klientami. - mówi przedstawiciel firmy truck1 Julia. Obecnie przeciw Admentum toczy się proces w Hiszpanii.
Jak widać, warto być czujnym i zanim zostanie podpisana umowa i dokonana wpłata, sprawdzić każdy szczegół. Przede wszystkim ustalamy kontakt z dealerem. Najlepiej podczas bezpośredniej rozmowy, na przykład przez telefon, trzeba omówić wszystkie detale dotyczące sposobu opłaty, dostawy, otrzymać wyczerpujący opis samochodu, dużo zdjęć. Jeżeli umowa zawiera się z dealerem nie z Unii Europejskiej, później jest małe prawdopodobieństwo uzyskać kompensacji lub wymiany. A więc upartość w tej sprawie nie zaszkodzi. Czasami umowa i opis samochodu wyglądają dobrze, ale jest nieprzyjemny kontakt ze sprzedawcą. Wtedy również zaleca się zastanowić się. Prawdziwy dealer nigdy nie zaszkodzi swojemu biznesowi.
Samochody ciężarowe są niewątpliwie dość drogim zakupem, a więc podsumowując wszystkie porady, warto nauczyć się prowadzić porządne negocjacje. Wtedy kupimy to co wartościowe i wybrane, a nie podrzucone przez cwanego sprzedawcę. I pamiętajmy słowa utalentowanego przedsiębiorcy Henry Forda:" Interes, który nic poza pieniędzmi nie przynosi, jest złym interesem."
Wiosna to czas odnowy, nie tylko dla przyrody, ale także dla Twojego samochodu. Po trudach zimy, kiedy niskie temperatury i sól drogowa mogą dać się we znaki każdemu pojazdowi, nadszedł czas, aby przygotować swój samochód na cieplejsze miesiące. Oto kilka kluczowych kroków, które pomogą Ci zadbać o Twój pojazd i zapewnić bezpieczną oraz przyjemną jazdę wiosną.