Takimi produktami są właśnie gadżety ekologiczne. Co się kryje pod tą nazwą? Cała masa typowych artykułów promocyjnych jak długopisy, ołówki, piórniki czy breloki, tyle że wykonanych z materiałów pochodzenia naturalnego (często drewniane), z materiałów z recyklingu lub z materiałów ulegających biodegradacji – przykładowo długopis z mączki kukurydzianej.
To jednak nie wszystko, do eko artykułów reklamowych dołączają obecnie torby na zakupy. Ich „ekologiczność” realizowana jest na kilka sposobów – występują papierowe torby na zakupy, torby wykonane z materiałów przetworzonych (pochodzących z recyklingu) oraz torby bawełniane. Przeznaczone są one do wielokrotnego użytku, w przeciwieństwie do zwykłych foliowych, które często lądują w koszu zaraz po rozpakowaniu.
Z punktu widzenia agencji reklamowej możemy ostatnio zaobserwować ogromne zainteresowanie właśnie ekologicznymi torbami na zakupy. Można to tłumaczyć licznymi działaniami organizacji pro-ekologicznych, promującymi „ekologiczny” styl życia, czyli dbanie o własne środowisko. To również przekłada się na „modę” - wśród ludzi nowoczesnych, uważających się za świadomych świata. Kto chce być „trendy”, „jazzy”, czy po prostu na czasie powinien się w nie zaopatrzyć.
Wydaje się więc, że gadżety ekologiczne są atrakcyjne dla obydwu stron – są chętnie używane, tak więc na pewno logo na nich zawarte będzie stosunkowo często eksponowane (torby), a użytkownicy z kolei są zadowoleni z posiadania nowoczesnych i praktycznych przedmiotów. Dodatkowo – firma rozdająca gadżety ekologiczne będzie się kojarzyć jako świadoma obowiązku dbania o środowisko.
Tylko czy to naprawdę ma jakiś realny wpływ na naszą planetę?