Gadżety reklamowe istnieją od dawna. Mimo tego ludzie je kochają. Widać to dobrze na targach - zwiedzający zbierają praktycznie wszystko, co się da. Ulotki, długopisy, smycze, baloniki i inne drobiazgi znikają bardzo szybko, a "zbieracze" nawet nie bardzo zwracają uwagę na to, z jakiej firmy pochodzi dany przedmiot, ważniejsze żeby był ładny.

Data dodania: 2008-08-17

Wyświetleń: 3636

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Taka sytuacja nie jest do końca dobra dla firm wydających często niemałe kwoty na upominki reklamowe. Dlatego bardziej kreatywni specjaliści od marketingu szukają nowych produktów, odróżniających się od tych już wszystkim znanych.

Takimi produktami są właśnie gadżety ekologiczne. Co się kryje pod tą nazwą? Cała masa typowych artykułów promocyjnych jak długopisy, ołówki, piórniki czy breloki, tyle że wykonanych z materiałów pochodzenia naturalnego (często drewniane), z materiałów z recyklingu lub z materiałów ulegających biodegradacji – przykładowo długopis z mączki kukurydzianej.

To jednak nie wszystko, do eko artykułów reklamowych dołączają obecnie torby na zakupy. Ich „ekologiczność” realizowana jest na kilka sposobów – występują papierowe torby na zakupy, torby wykonane z materiałów przetworzonych (pochodzących z recyklingu) oraz torby bawełniane. Przeznaczone są one do wielokrotnego użytku, w przeciwieństwie do zwykłych foliowych, które często lądują w koszu zaraz po rozpakowaniu.

Z punktu widzenia agencji reklamowej możemy ostatnio zaobserwować ogromne zainteresowanie właśnie ekologicznymi torbami na zakupy. Można to tłumaczyć licznymi działaniami organizacji pro-ekologicznych, promującymi „ekologiczny” styl życia, czyli dbanie o własne środowisko. To również przekłada się na „modę” - wśród ludzi nowoczesnych, uważających się za świadomych świata. Kto chce być „trendy”, „jazzy”, czy po prostu na czasie powinien się w nie zaopatrzyć.

Wydaje się więc, że gadżety ekologiczne są atrakcyjne dla obydwu stron – są chętnie używane, tak więc na pewno logo na nich zawarte będzie stosunkowo często eksponowane (torby), a użytkownicy z kolei są zadowoleni z posiadania nowoczesnych i praktycznych przedmiotów. Dodatkowo – firma rozdająca gadżety ekologiczne będzie się kojarzyć jako świadoma obowiązku dbania o środowisko.

Tylko czy to naprawdę ma jakiś realny wpływ na naszą planetę?
Licencja: Creative Commons
0 Ocena