Kilka wskazówek dla osób planujących zakup gadżetów reklamowych.

Licencja: Creative Commons

Data dodania: 2009-06-01

Wyświetleń: 2866

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena
Każdy przedsiębiorca prędzej czy później stanie przed problemem wyboru materiałów reklamowych swojej firmy. Możliwości są prawie nieograniczone – radio, telewizja, internet, ulotki, czy też gadżety reklamowe - to kilka najpopularniejszych sposobów na reklamę.

Skupiając się na gadżetach reklamowych, zostajemy zasypani setkami tysięcy możliwości. Zaczynając od najpopularniejszych drobiazgów biurowych typu długopisy , przez pendrivy, czy ogólnie elektronikę reklamową, aż po droższe ekskluzywne produkty np. z galanterii skórzanej. Ponadto do gadżetów reklamowych możemy zaliczyć też słodycze reklamowe, czy też odzież reklamową.

Ogromny wybór takich produktów powoduje, że warto dobrze zastanowić się jaki jest cel produkcji gadżetów, do kogo są one kierowane, a ponadto czy ważniejsza jest ilość czy jakość.

Najdroższe upominki zazwyczaj wręczane są partnerom biznesowym, przy okazji dużych transakcji, podpisywaniu kluczowych umów, czy też podczas negocjacji. Często są to produkty o wartości przeszło kilkuset złotych, dlatego warto możliwie dobrze poznać upodobania osoby, która ma być obdarowana, tak aby wydatek nie poszedł na marne, a nie trafiony prezent nie wprawił w zakłopotanie czy też nie rozczarował. Upominkami z górnej półki, przy których należy zachować ostrożność są alkohole. Nie każdy przecież jest koneserem, który doceni smak 15-letniej whisky.

Średnia półka obecnie najczęściej zajmowana jest przez elektronikę reklamową oraz kubki, filiżanki i tym podobne produkty. Tutaj sprawa jest prostsza, choć również wymaga przemyślenia – starsze osoby z pewnością bardziej ucieszy elegancka filiżanka niż „odjechany” odtwarzacz mp3. A skoro mowa o elektronice (najpopularniejsze gadżety reklamowe z tej grupy to pendrivy z logo) - oferta dostawców jest spora, należy jednak wystrzegać się produktów wątpliwej jakości, które psują się jeszcze przed wyjęciem z pudełka. Radość posiadania takiego gadżetu może szybko zmienić się w złość i niechęć do firmy, której logo widnieje na produkcie.

Niższa półka to już prawdziwe „gadżetowe eldorado”, do wyboru są setki tysięcy produktów. Równocześnie setki tysięcy takich gadżetów reklamowych szybko lądują w koszu, a nadrukowane logo nie zaprząta niczyjej uwagi. To jest właśnie największa bolączka tanich gadżetów. Jednak i w tej grupie cenowej można otrzymać produkt budujący wizerunek firmy, a nie tylko zwiększający objętość wysypisk śmieci. Przykładem alternatywy dla najpopularniejszych z tej półki długopisów, niech będą słodycze reklamowe opatrzone logo firmy. Smaczna czekoladka z logo firmy na etykiecie z pewnością wzbudzi większe zainteresowanie klienta, niż oklepany długopis. Słodycze wydają się więc ciekawą alternatywą jako gadżety reklamowe do biura , czy też na targi.

Temat gadżetów reklamowych wydawać może się błahy. Jednak nieprzemyślane zakupy tak jak w każdym innym przypadku generują straty finansowe, a dodatkowo w przypadku gadżetów reklamowych mogą wpłynąć negatywnie na wizerunek firmy.
Licencja: Creative Commons