Samoprzylepne etykiety okrągłe są najczęściej zamawianymi naklejkami przez przedsiębiorstwa i agencje reklamowe. Pod tą jedną nazwą kryje się wiele innych, często związanych z docelowym zastosowaniem naklejek. Kryją się pod nią również różne rodzaje etykiet, które łączy jedynie kształt i właściwości klejące.

Data dodania: 2016-03-30

Wyświetleń: 992

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Etykiety okrągłe samoprzylepne – wiedza podstawowa

Rodzaje samoprzylepnych etykiet okrągłych

Nie istnienie jednorodny podział etykiet samoprzylepnych. Każdy z producentów określa je według własnego uznania. Niektórzy z producentów etykiet samoprzylepnych do nazewnictwa poszczególnych produktów wykorzystują materiały, z jakich są stworzone, inni tworzą nazwy własne. Przykładowo od jednego producenta kupimy etykiety samoprzylepne okrągłe z mocnym klejem u innego etykiety super lep. Obie te etykiety będą jednak takie same.

Okrągłe etykiety samoprzylepne możemy uniwersalnie podzielić według wykorzystywanych półproduktów. Podstawowym podziałem jest rozdzielenie etykiet miedzy naklejki papierowe i foliowe.

Etykiety papierowe są tańsze od etykiet foliowych, są mniej odporne na ścieranie, nie posiadają także właściwości chroniących ich przed warunkami atmosferycznymi. Nie we wszystkich jednak przypadkach zastosowań potrzebujemy dodatkowych właściwości etykiet foliowych.

Zarówno etykiety okrągłe samoprzylepne papierowe i foliowe mają kilka opcji klejących. Różne rodzaje kleju pozwalają na dobranie odpowiedniej siły klejenia, jaka jest potrzebna w poszczególnych przypadkach zastosowań. Etykiety te można także zabezpieczać laminatem, który powoduje zwiększenie odporności etykiet na uszkodzenia mechaniczne, warunki atmosferyczne, chroni przed utratą kolorów oraz poprawia estetykę naklejek.

Wykorzystywanie etykiet samoprzylepnych okrągłych

Okrągłe etykiety wykorzystywane są zgodnie z nazwą do etykietowania produktów, możemy znaleźć je na kartonikach, słoikach, pudełkach itp. zaraz obok popularnych etykiet prostokątnych. Stosowane są także w oznaczaniu paczek logiem firmy oraz podczas akcji promocyjnych. W przypadku zastosowań marketingowych popularne jest wykorzystywanie etykiet z napisem „promocja” „2za1” „-20%”. Najczęściej stosowane są kolory fluorescencyjne i intensywne (np. czerwony). W ujęciu promocyjnym samoprzylepne etykiety okrągłe chętnie wybierane są, także jako narzędzie działań „w terenie” przybierają wówczas nazwę „vlepek” a ich zadanie zmienia się na zadania reklamowo-informacyjne.

Samoprzylepne etykiety okrągłe są zatem wykorzystywane najczęściej do oznaczania produktów, informowania o promocjach, działaniach promocyjnych oraz działaniach związanych ze zwiększeniem rozpoznawalności firmy i budowaniem spójnego wizerunku przedsiębiorstwa.

 
Licencja: Creative Commons